۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۵۰۶۱۶
منتشر می‌شود؛

ترجمه کتاب «جنگ ایران و عراق؛ پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض»

خبرگزاری رسا ـ ترجمه کتاب «جنگ ایران و عراق؛ پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض» از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با همکاری انتشارات مرز‌ و ‌بوم منتشر می­شود.
ترجمه کتاب «جنگ ايران و عراق: پيشينه‌ها و روند تشديد تعارض»

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کتاب «جنگ ایران و عراق: پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض» ترجمه دکتر حمیدرضا جاویدزاده می باشد.

 

عنوان کتاب به زبان اصلی The Iran-Iraq War: Antecedents and Conflict Escalation است که در سال 2011 توسط جروم داناون (Jerome Donovan) به نگارش درآمده و انتشارات راتلیج (Routledge) آن را منتشر کرده است.


محتوای کتاب تاریخی است و به بررسی تعارض و اختلافات دو کشور ایران و عراق از گذشته تا زمان شروع جنگ پرداخته است.


کتاب«جنگ ایران و عراق: پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض» در دو بخش کلی و شش فصل تدوین شده است. در بخش اول، نویسنده در دو فصل اول و دوم ابتدا نگاهی کلی به انواع مسائل مورد اختلاف، تعارض، منازعه‌، مناقشه‌ و جنگ داشته و جنبه‌های مختلف موضوع را از دیدگاه حقوق و روابط بین‌الملل و بین‌الدول بررسی می‌نماید و رویکرد فراگیر به روند تشدید تعارض بین دولت‌ها را به ‌تفصیل بیان می‌کند.


بخش دوم دارای سه فصل است که به جنگ ایران و عراق می‌پردازد و روابط دو کشور را از دوره پیش از قرارداد الجزایر تا زمان امضای این قرارداد و تا زمان وقوع انقلاب اسلامی و به‌دنبال آن آغاز جنگ تحمیلی، تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و در فصل پایانی نیز به‌طور خاص به ابعاد مختلف حقوقی جنگ ایران و عراق می‌پردازد.


کتاب «جنگ ایران و عراق: پیشینه‌ها و روند تشدید تعارض»168 صفحه وعلاوه بر متن اصلی، شامل ضمائم، یادداشت‌ها، کتاب‌شناسی و نمایه است.


قابل ذکر است، این کتاب در مراحل پایانی ویرایش و آماده‌سازی قرار دارد و به‌زودی ازسوی انتشارات مرز ‌و ‌بوم چاپ و منتشر می‌شود./998/د 102/ق

ارسال نظرات