۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۷۵۵
الازهر اعلام کرد؛

تخریب آثار باستانی حرام است

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر در واکنش به تخریب آثار تاریخی از سوی تروریست‎های داعش، تخریب و سرقت آثار باستانی را حرام خواند.
تخريب آثار باستاني در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر، امروز طی بیانیه‎‎ای به تخریب آثار باستانی عراق به دست جریان‎های تروریستی و تکفیری داعش واکنش نشان داد و خاطرنشان ساخت: داعش با تخریب آثار تاریخی در عراق، سوریه و لیبی جنایت بزرگی علیه مردم جهان انجام می‎دهد.


الازهر تخریب شهر باستانی نمرود در شمال عراق را محکوم کرد و افزود: داعش در حالی شهر باستانی نمرود در شمال عراق را با خاک یکسان کرد که قدمت تاریخی آن به قرن 13 قبل از میلاد می‎رسد.


این مرکز ادامه داد: تخریب آثار تاریخی، سرقت و خرید و فروش آن به صورت کلی و جزئی، حرام است.


الازهر مصر آثار تاریخی را ارثی برای انسان‎های جهان دانست و تصریح کرد که محافظت از آثار تاریخی واجب است و آسیب به آن جایز نیست.


در این بیانیه آمده است: داعش با تخریب آثار تاریخی درپی نابودی هویت انسان‎هاست بنابراین تاریخ هیچ‎گاه اقدامات آنان را فراموش نخواهند کرد.


گفتنی است وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق روز گذشته اعلام کرد که داعش با خودروهای سنگین شهر باستانی آشوری نمرود در شمال این کشور را تخریب کردند.


گروه تروریستی داعش پیشتر یک نوار ویدئویی را منتشر کرد که ویران کردن آثار باستانی موزه موصل در شمال عراق را نشان می داد.


ایرینا بوکاوا، مدیر سازمان یونسکو در این رابطه طی بیانه‎ای اعلام کرد که من به شدت تخریب شهر نمرود را محکوم می‎کنم و نمی‎توانیم ساکت بنشینیم.


وی ویران کردن عمدی این آثار را جنایت جنگی خواند و از همه سران سیاسی و دینی منطقه دعوت کرد که با این اقدام وحشیگرانه جدید مقابله کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات