۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۸۵۸

یورش پلیس عربستان به منطقه العوامیه برای بازداشت فعالان سیاسی

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی رژیم عربستان به شهرک العوامیه واقع در شرق عربستان به منظور دستگیری نویسندگان، شعرا و فعالان سیاسی که پس از صدور فهرست 23 نفره دستگاه امنیتی عربستان از انظار متواری شده اند، یورش بردند.
امنيت عربستان

 

به خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی سعودی روز گذشته، در محله های "الزاره" و "الدیره" از داخل زره پوش های خود اقدام به تیراندازی‌های بدون هدف کردند که باعث وارد آمدن تلفات مادی برای شهروندان این محله‌ها شد، اما تلفات جانی به همراه نداشت.

 

به دنبال این حادثه معلوم شد که هدف نیروهای مهاجم بازداشت سلمان الفرج، فعال سیاسی ساکن العوامیه است.

 

یک زن فعال سیاسی عربستانی در این زمینه به پایگاه اینترنتی العهد گفت: ساکنان العوامیه همچنان از این یورش غیرمنتظره نیروهای امنیتی در ترس و وحشت بسر می‌برند. در این تهاجم نظامی زره پوش‌های رژیم عربستان وارد خانه‌های امن مردم شدند و عناصر امنیتی سعودی بطور بی هدف اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه آن تلفات مادی سنگینی به مردم محله‌های الزاره و الدیره وارد آمد.

 

لازم به یادآوری است که مقامات رژیم سعودی طی چند سال اخیر 27 نفر از شهروندان ساکن منطقه الشرقیه عربستان را به شهادت رسانده اند و از آغاز اعتراضات مردمی در عربستان در سال 2011 بیش از هزار شهروند عربستانی را بازداشت کرده اند./1321/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات