۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۸۶۳
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

ربط دادن مسأله ریاست جمهوری لبنان به مذاکرات هسته‌ای ایران اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از تعلل برخی در انتخاب رییس جمهور آینده این کشور گفت: ربط دادن مسأله ریاست جمهوری لبنان به مذاکرات هسته‌ای و روابط ایران و عربستان اشتباه و به ضرر لبنان است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در مجمع الرضا (ع) بیروت برگزار شد، با تأکید براینکه خواستی بین المللی وجود دارد که لبنان از مشکلات منطقه به دور باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اراده ای برای تکرار سناریوی سوریه و عراق از سوی کشورهای خارجی در لبنان وجود ندارد اما باید توجه داشت که مصون داشتن لبنان از مشکلات منطقه بیشتر به عهده نیروهای داخلی است.

 

وی افزود: همه تحرکات و اقدامات حزب الله در راستای منع فتنه از لبنان و تلاش در راستای تشکیل دولت وحدت ملی بوده است.

 

این عضو ارشد حزب الله هدف از گفت‌وگوی این جنبش با جریان المستقبل لبنان را حفظ آرامش و امنیت کشور عنوان کرد و گفت: مسأله انتخاب رییس جمهور لبنان مسأله مهمی است که باید به دور از دخالت‌های خارجی حل شود. ربط دادن این مسأله به پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران، وضعیت سوریه و عراق و روابط ایران و عربستان اشتباه و به ضرر لبنان است.

 

شیخ نعیم قاسم گفت: لازم نیست توافق‌های منطقه ای و بین المللی را به مسائل داخلی لبنان ارتباط داد. گروه‌های سیاسی لبنان اگر به تحولات منطقه چشم نبندند در آینده نزدیک می‌توانند بر سر گزینه ریاست جمهوری به توافق برسند.

 

معاون سید حسن نصرالله انتخاب رییس جمهور آینده لبنان را گامی بلند برای حل  مشکلات لبنان دانست و اظهار داشت که میشل عون گزینه بسیار مناسبی برای ریاست جمهوری لبنان است که با حمایت گسترده مسیحیان این کشور مواجه است. با انتخاب این شخصیت لبنان به مراتب وضعیت بهتری از خلاء کنونی خواهد داشت.

 

گفتنی است حزب الله لبنان بارها حمایت خود را از میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان برای ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است که این امر با مخالفت جریان 14 مارس مواجه شده است، این جریان سمیر جعجع، رهبر سابق حزب فالانژ را به عنوان گزینه ریاست جمهوری خود معرفی کرده است که با مخالفت شدید سایر جریان‌های لبنانی مواجه شد.

 

براساس معادله تقسیم قدرت در لبنان، رییس جمهور این کشور باید یک شخصیت مسیحی باشد./983/ب902/ک

ارسال نظرات