۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۱۲۶
اندیشمند اسلامی مصر:

تکفیر و انفجار دو روی بد یک سکه هستند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ و اندیشمند اسلامی مصر، با بیان این که تکفیر و انفجار دو روی بد یک سکه هستند، تأکید کرد: مفهوم اندیشه تکفیری مغایر با ارزش‌های اسلامی است.
ناجح ابراهيم مبلغ و انديشمند مصري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناجح ابراهیم مبلغ و اندیشمند اسلامی مصر ضمن سخنانی در همایش دینی ـ فرهنگی با عنوان «تبلیغات  اسلامی..میان افراط و تفریط» که در دانشگاه «اسیوط» این کشور برگزار شد، با تأکید بر این که افکار تکفیری با اصول وارزش‌های اسلامی در تعارض است، آن را روبه زوال توصیف کرد.

 

این همایش با نظارت محمد عبدالسمیع عید، رییس دانشگاه و با حضور عادل ریان، معاون امور آموزشی و دانشجویی دانشگاه وناجح ابراهیم، مبلغ و اندیشمند اسلامی مصر و کرم عبدالمنعم، هماهنگ‌کننده عمومی فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه «اسیوط» برگزار شد.

 

ناجح ابراهیم ضمن سخنانی در این همایش به مفهوم تکفیر اشاره و عنوان کرد: افکار و اندیشه‌های تکفیری که اخیرا ظهور پیدا کرده، با ارزش‌های دین مبین اسلام که به صلح و دوستی دعوت می‌کند، کاملا در تعارض است.

 

این اندیشمند اسلامی مصری در ادامه تصریح کرد: این افکار تکفیری باعث خدشه‌دار شدن دین مبین اسلام شده و این افکار و عقاید نادرست باعث اندیشه الحادی و بی‌دینی در جوامع می‌شود.

 

وی در پایان با بیان این که تکفیر و انفجار دو روی بد یک سکه هستند، عنوان کرد: این افکار تکفیری بدون شک روبه زوال است و در آینده نابود خواهد شد، زیرا تأسیس یک حکومت بر اساس این عقاید نادرست امری غیر ممکن است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات