۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۳۱۷
رییس جمهور ونزوئلا:

اوباما مسؤول تروریسم در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ونزوئلا، همتای آمریکایی خود را مسؤول حضور تروریسم در جهان امروز نامید و دولت این کشور را تهدیدی برای تمامی کشورهای دنیا قلمداد کرد.
نيکولاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا روز گذشته از طریق ارائه سخنانی که در شبکه تلویزیونی و رادیویی این کشور برای همگان پخش شد، اعلام کرد که در واقعیت عامل تهدید کننده در سراسر جهان دولت ایالات متحده آمریکا بوده و شخص باراک اوباما رییس جمهور این کشور مسؤول وجود تروریسم در دنیای امروز است.

 

آمریکا حمایت کننده تروریسم جهانی

 

مادورو در ادامه خطاب به اوباما که در روز گذشته ونزوئلا را تهدیدی برای مردم و امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود، تأکید کرد: ملت ونزوئلا، ملت صلح است و شما حق حمله و تجاوز به آن‌ها را ندارید، حق این‌که آن‌ها را تهدیدی برای مردم آمریکا بنامید ندارید؛ چرا که عامل تهدیدکننده اصلی زندگی و امنیت این مردم خود شما هستید زیرا حمله می‌کنید، می‌کشید و در عین حال تروریسم جهانی را مورد حمایت قرار می‌دهید، پس تهدیدهای اصلی برای کل جهان شما هستید.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: عامل تهدیدکننده واقعی برای ملت آمریکا دولت این کشور بوده که روزانه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار خود را کشته و کودکان لاتین تبار این کشور را از خاک خود بیرون می‌کند و اجازه افزایش میزان گرسنگی و فقر در این کشور نیز صادر می‌کند.

 

آمریکا به وجود آورنده گروهای تروریستی در جهان

 

رییس جمهور ونزوئلا همچنین خطاب به اوباما تصریح کرد: آقای اوباما شما خود عامل تهدید جهانیان هستید شمایی که اوسامه‌بن‌لادن را به وجود آورده و گروه تروریستی القاعده را نیز شکل دادید، شمایی که به لیبی حمله کرده و گروه تروریستی داعش را به وجود آوردید، شما مسؤول وجود تروریسم جهانی در دنیای امروز هستید، پس اکنون بهانه نیاورده و مردم ونزوئلا را مورد اذیت قرار ندهید.

 

مادورو در این رابطه متذکر شد که اوباما قصد دارد در بن‌بست بدون راه فرار خود باقی مانده و در آینده پس از جورج بوش و ریچارد نیکسون از سوی مردم ونزوئلا و منطقه آمریکا لاتین نام برده شود.

 

به گفته مادورو، اوباما بر مرزی پا گذاشته است که وی تلاش بسیاری برای محافظت از آن کرده است.

 

مادورو پیرامون تحریم‌ها و تهدیدهای اخیر آمریکا خواستار حمایت بیشتری از سوی احزاب سیاسی موجود در کشور شده و در این حین از کمک‌ها و بیانات حزب‌هایی چون سوسیالیست متحد ونزوئلا و سایر جنبش‌ها و گروه‌های عضو حزب بزرگ میهنی در رد اظهارات کاخ سفید علیه دولت بولیواری این کشور آمریکای جنوبی نیز قدردانی کرد.

 

مادورو در این رابطه افزود: من اطلاعات دقیقی در این مورد که طی 9 روزی که من تصمیم بر حفاظت از مردم و کشورم از طریق تصمیمات دیپلماتیک متناسب با قوانین کنوانسیون وین گرفتم (نه قوانین غیر قانونی آمریکا که تصور می‌کند دولت کل کشورهای جهان است) دارم که دقیقا چه جلساتی در کاخ سفید تشکیل شد.

 

رفتار آمریکا با ونزوئلا همچون هیولای افسانه «فرانکنشتاین» است

 

رییس جمهور ونزوئلا در طول سخنانش این تحریم‌های جدید و رفتار آمریکا علیه کشورش را همانند هیولای افسانه «فرانکنشتاین» قلمداد کرد.

 

مادورو در این خصوص اذعان داشت که سخنان اوباما مبنی بر یادکردن ونزوئلا به عنوان تهدیدی غیرمعمول برای امینت ملی و سیاست‌های خارجی و مردم آمریکا طرحی شکل گرفته به کمک وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا، سازمان سیا، ناسا و اپوزیسیون ونزوئلا است که همانند عملکرد یک هیولا، فرانکنشتاین با پیامی اسکیزوفرنی است.

 

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا نشان‌دهنده ناامیدی و ناتوانی واشنگتن است

 

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد که این واکنش آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید همگی نشان‌دهنده ناامیدی و ناتوانی واشنگتن می‌باشد؛ چراکه آن‌ها نمی‌خواهند حقیقت انقلابی، بولیواری،چاویسمی و سوسیالیستی ونزوئلا را باور کنند.

 

روز گذشته اوباما با بهانه این که ونزوئلا تهدیدی برای امنیت ملی، سیاست‌های خارجی و مردم کشورش محسوب می‌شود ویزای 7 تن دیگر از نظامیان ونزوئلایی را لغو و اموال و دسترسی آن‌ها به سیستم مالی را بلوکه کرد و این اقدام را تحت عنوان مسأله‌ای اضطراری در امنیت ملی کشور به انجام رساند.

 

رییس جمهور ونزوئلا در پایان سخنان خود یادآور شد که آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که با مردمی آگاه که به دنبال واقعیت و استقلال هستند روبه‌رو است، او قصد دارد با برنامه‌های غیرعقلانی خود به ونزوئلا حمله کرده و آن را تخریب کند، اما دیگر نسبت به عبور از برنامه‌های انقلابی و وطن‌پرستی و مترقی ونزوئلا و سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین که آن را حیاط خلوت خود نامیده است ناامید شده است، ما آمریکای لاتینی آزاد، مستقل و دارای حاکمیت خود هستیم و هیچ‌گاه به دوران بردگی خود بازنمی‌گردیم./994/ب101/د

ارسال نظرات