۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۵۷۰
مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان:

اندیشه امام موسی صدر راه گریزی از مشکلات طایفه‌ای و مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان تأکید کرد که اندیشه‌های امام موسی صدر راه گریزی از مشکلات طایفه و مذهبی است.
شيخ حسن عبدالله


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان در مراسمی که امروز از سوی این جنبش که امروز در منطقه برج البراجنه برگزار شد، خاطرنشان کرد: امام موسی صدر جنبش امل لبنان را برای گام برداشتن در مسیر اهل بیت (ع) پایه گذاری کرد. شهدای مقاومت نیز با پیروی از این شخصیت بزرگوار در راستای کرامت و عزت جهان اسلام جهاد کردند.

وی با تأکید براینکه جنبش امل لبنان ادامه دهنده راه امام موسی صدر است، گفت: تعدد طوایف و مذاهب در لبنان ثروت برای این کشور است و جنبش امل نیز همواره بر تقویت همزیستی مسالمت آمیز طوایف مختلف تأکید داشته است، چراکه مذهبی‌گرایی جایی در اندیشه های اسلامی ندارد.


این عالم لبنانی به انتقاد از برخی گروه‌های سیاسی این کشور پرداخت و گفت: لبنان در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به اندیشه‌های امام موسی صدر نیاز دارد و اندیشه ‌های ایشان می‌تواند راه گریز لبنان از بحران‌های طایفه‌ای و مذهبی باشد.
 
حجت الاسلام حسن عبدالله به حمایت‌های نبیه بری، رییس جنبش امل از مذاکرات حزب الله و المستقبل اشاره و تصریح کرد: اینگونه گفت‌وگوها به سود لبنان است و جنبش امل نیز از آن استقبال می‌کند.

وی با تأکید براینکه رژیم صهیونیستی جدی‎‌ترین تهدید برای لبنان و منطقه است، گفت: مقاومت اسلامی نشان داده است که در زمان‌های مختلف توانسته است رژیم صهیونیستی را شکست دهد. امروز نیز با تکیه بر توانایی‌های مقاومت و وحدت ملت لبنان می‌توان به مقابله با این رژیم غاصب پرداخت./983/ب902/ک
ارسال نظرات