۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۵۱۶۱۰
پیام نماینده رهبری در عراق درباره دو قانون مهم؛

حمایت از هیأت مبارزه با حزب بعث و هشدار نسبت به حضور نیروهای بعثی در گارد ملی

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله خامنه‎ای در عراق با اعلام حمایت از هیأت مبارزه با حزب بعث، نسبت به حضور عناصر این حزب در گارد ملی به شدت هشدار داد.
آيت الله محمد مهدي آصفي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله محمد مهدی آصفی نماینده حضرت آیت الله خامنه ای در عراق در پیامی به بررسی قانون گارد ملی ویژه ساماندهی نیروهای بسیج مردمی و بازخواست و عدالت درباره مبارزه با رژیم بعث پرداخت.

 

در این پیام آمده است: تهدیدهای خطرناک بسیاری، امنیت و استقلال و وحدت عراق را در این دوره مورد هدف قرار می دهد، بنابراین عراق در این مرحله به نیروهای امنیتی و قدرت تسلیحاتی بزرگ و گسترده ای نیاز دارد که این مساله در قالب گارد ملی از سوی نخست وزیر مطرح شده است تا نیروهای این گارد در کنار نیروهای امنیتی به دفاع از عراق و استقلال و وحدت ارضی آن بپردازند.

 

آیت الله آصفی افزود: این گارد باید از وحدت عراق محافظت کند به گونه ای که فرزندان جنوب و وسط عراق در کنار فرزندان الانبار و صلاح الدین از امنیت و وحدت ارضی همه استان های کشور از الانبار و صلاح الدین تا نجف و کربلا و بصره دفاع کنند واستراتژیک یکپارچه و نقشه امنیتی واحدی بر این گارد در سراسر عراق حاکم باشد.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب، کارکرد استانی و بی توجهی به دستورهای یکپارچه گارد ملی را تهدیدی بزرگ برای وحدت عراق و زمینه ساز تجزیه این کشور خواند و تصریح کرد: در قانون گارد ملی باید بعثی ها از این گارد به شدت دور باشند و اگر این مساله مورد توجه قرار نگیرد باید منتظر بازگشت بعثی ها به پُست های نظامی باشیم.

 

نمایندگان پارلمان شجاعت مبارزه با حزب بعث را داشته باشند

 

وی در بخش دوم این پیام به قانون بازخواست وعدالت اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ حزب بعث سیاه و سرشار از جنایت و چالش های امنیتی و سیاسی در عراق است و قشرهای مختلف ملت از عذاب و ستم و پیگرد و ترور و اعدام و قبرهای دسته جمعی این حزب در امان نبودند و صفحه سیاهی در تاریخ عراق از سوی این حزب رقم خورد.

 

آیت الله آصفی تأکید کرد: هیأت بازخواست و عدالت باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و برخی منابع خبر دادند که ده ها هزار پرونده در این باره مسکوت مانده است که باید از سوی این هیأت پیگیری شود و این مساله به حمایت ما نیاز دارد.

 

نماینده حضرت آیت الله خامنه ای در عراق دستگاه های امنیتی را نسبت به بازگشت حزب بعث برحذر داشت و افزود: قانون عفو عمومی باید عناصری که دستشان به خون ملت بی گناه عراق آغشته شده است را شناسایی کرده و آنان را از پُست های دولتی دور سازد، این مساله درباره فعالان دستگاه های سرکوب حزب بعث نیز صدق می کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: شهروندانی که بیش از 30 سال از ظلم و ستم و بازداشت و پیگرد و شکنجه و اعدام و از هم گسیختگی خانواده و هتک حرمت ها از سوی حزب بعث رنج دیده اند، از نمایندگان خود در پارلمان می خواهند مواضع جدی و قاطعانه ای نسبت به حزب بعث اتخاذ کنند و همه فعالیت های این حزب در عراق و خارج را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است:  یکی از مهمترین مسائل مورد نیاز عراق، آگاهی سیاسی شهروندانی است که برنامه های رسانه ای شبکه های ماهواره ای گمراه را نقش بر آب کرده و در برابر تهدیدهای رسانه ای و سیاسی و تروریستی دشمنان بایستند. از خداوند متعال نیز می خواهیم شجاعت و مواضع قاطعانه در قبال بازی بین المللی و چالش و توطئه ها علیه کشور را عطا فرماید./980/ب901/د

ارسال نظرات