۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۱۶۲۸
آیت الله خزعلی:

کتاب تفسیر سوره حمد حاصل عمر و تلاش من است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خزعلی در مراسم رونمایی از کتاب تفسیر حمد گفت: کتاب تفسیر سوره حمد حاصل عمر و تلاش من است و نتیجه تدریس من در مدارس و حوزه های علمیه است.
 آيت الله خزعلي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابو القاسم خزعلی دبیر کل بنیاد غدیر خم در مراسم رونمایی از کتاب تفسیر حمد که بعد از ظهر چهارشنبه 20 اسفند ماه در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن قرائت سوره حمد، خاطرنشان کرد: خداوند رحمان و رحیم است و این با سخن افرادی که معتقدند همه انسان ها جهنم را تجربه می کنند تناقض دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر طبق گفته مفسرانی که همه افراد جهنم را تجربه می کنند، پس حضرت علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما هم از این مورد مستثنی نیستند، در حالی که اینگونه نیست.

 

دبیر کل بنیاد غدیرخم با اشاره به سوره مریم گفت: در این سوره آمده است که هیچ کس از شما نیست مگر [اینکه‌] در آن (جهنم) وارد مى‌‌شود. این [امر] همواره بر پروردگارت حکمى قطعى است، اما تعبیر مفسران چیز دیگری است و آنها معتقد هستند همه افراد جهنم را تجربه می کنند و با این گفته مخالفم چرا که انسان اهل فکر و تعقل است.

 

آیت الله خزعلی با بیان اینکه این کتاب حاصل تدریس وی در مدارس و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: کتاب تفسیر سوره حمد حاصل عمر و تلاش من است.

 

گفتنی است، کتاب تفسیر سوره حمد در انتشارات خیمه به چاپ رسیده است و در این مراسم رونمایی که با مشارکت مجموعه هیأت قرآنی احیا و بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد، بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان و اهل قلم از جمله پسر مرحوم آیت الله مهدوی کنی، استاد ظریف منش انوار حضور داشتند./818/پ202/ق

ارسال نظرات