۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۵۱۸۴۲

کتاب زندگینامه شهید بنت الهدی در عراق منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب (الشهیدة بنت الهدى..اشعاعة فی زمن الظلام) در کربلا منتشر شد.
کتاب زندگينامه شهيد بنت الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، کتاب (الشهیدة بنت الهدى..اشعاعة فی زمن الظلام) درباره زندگینامه شهید بنت الهدی خواهر شهید صدر نوشته توفیق غالب الحبالی در کربلا منتشر شد.

 

الحبالی درباره این کتاب گفت: این کتاب حاصل نوشته های بسیاری درباره این بانوی جلیل الشان است و بنده اقدام به جمع آوری این سخنان و گردآوری آنان در این کتاب کرده ام.

 

وی افزود: این کتاب در شش بخش ولادت و تربیت، نقش تربیتی بنت الهدی با اشراف بر مدارس عراق به ویژه کاظمین و نجف، نقش ادبی این شهید در قالب شعر و نثر، نقش عقیدتی و دینی و ارتباط شهید بنت الهدی و شهید صدر با قشرهای مختلف بانوان، نحوه بازداشت و شهادت و دیدگاه شاگردان بنت الهدی درباره وی تألیف شده است.

 

نویسنده این کتاب ادامه داد: در این کتاب سعی کردم نقش ادبی و جهادی که شهید بنت الهدی در مواجهه با نظام دیکتاتوری حزب بعث داشت را تبیین کنم و البته به این نتیجه رسیدم که ایشان محور فعالیت های روشنگرانه خود علیه این حزب را در مدارس پیگیری می کرد.

 

وی در پایان یادآور شد که این بانوی شهید به بازدیدهای میدانی، قرائت کتاب و نصوص ادبی اهتمام داشت و این مساله سبب ترک واجبات دینی و عقایدی نشد./980/ب902/د

ارسال نظرات