۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۵۱۹۹۵
وزیر کشور انگلیس:

آزار و اذیت کودکان در بدنه جامعه انگلیس تنیده شده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور انگلیس گفته است موارد گزارش شده از آزار و اذیت کودکان در انگلیس تنها گوشه‌ کوچکی از تمام واقعیت است.
کودک آزاري در انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ترزا می» وزیر کشور انگلیس گفت: آزار و اذیت کودکان در انگلیس در بدنه اجتماع انگلیس تنیده شده و تنها موارد کوچکی از آن تا کنون افشا شده است.

 

«ترزا می» در یادداشتی برای روزنامه تلگراف با اشاره به موارد سوءاستفاده و آزار کودکان در انگلیس نوشت تنها بخش کوچکی از آن تا کنون معلوم شده و در آینده بخش بزرگتری از آن ظهور خواهد کرد. بازماندگان این جنایات بر این باورند که آزار کودکان در تمام سطوح جامعه انگلیسی اتفاق می‌افتد.

 

«می» در این یادداشت می‌افزاید، بررسی پرونده‌های آزار کودکان در انگلیس و تحقیق در این مورد شروع تازه‌ای داشته است.

 

وی ادامه داد «ما از قبل می‌دانستیم این رویه به مدارس و بیمارستان‌های ما، به کلیساها، کلوب‌های جوانان و موسسات بسیاری که باید مکان‌های امنی باشند نه مکان آزار و اذیت، وارد خواهد شد.» وزیر کشور انگلیس در این یادداشت ادامه داد، از میان قربانیان و بازماندگان این جنایات هرکس جرات صحبت کردن داشته تنها به یک دلیل لب به سخن گشوده تا نسل بعدی کودکان انگلیسی را از سوءاستفاده‌هایی که بر آنان گذشته، حفظ کند.

 

پرونده سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس که چند سالیست در این کشور گشوده شده، پیش از این از ارتکاب این جنایات در دهه‌های 70 و 80 میلادی خبر می‌داد اما در گزارش‌های اخیر معلوم شد پیشینه این جنایات غیر انسانی به دهه 40 میلادی و سال‌های جنگ جهانی دوم مربوط است.

 

ماه گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس از کمیته تحقیقات روزنامه ایدنیپندنت خواسته بودند درباره استثمار از کودکان در کل بریتانیا گزارش تهیه کرده و فقط به انگلیس و ولز اکتفا نکنند. تحقیقات جدایی نیز در ایرلند شمالی و اسکاتلند از استثمار کودکان در حال انجام است.

 

ریاست عفو بین‌الملل در ایرلند شمالی گفته است اتهاماتی وجود دارد که سازمان اطلاعات مخفی انگلیس MI5 سعی در مخفی نگه داشتن جنایات جنسی علیه کودکان در ایرلند شمالی و اسکاتلند داشته است.

 

پیش از این نیز گزارشی در روزنامه گاردین منتشر شده بود که بر اساس آن استثمار جنسی کودکان در شهرهای مختلف انگلیس به یک هنجار اجتماعی تبدیل شده و امری عادی شده است.

 

هم‌چنین در میان جنایتکاران استثمار از کودکان، چهره‌های مشهور شبکه خبری سلطنتی انگلیس، بی‌بی‌سی، حضور دارند. هم‌چنین هفته گذشته نیز دفتر «بازرسی از نیروی شهربانی پادشاهی» انگلیس گزارش داد، در سال‌های 2009 تا 2014 موارد گزارش شده از تجاوز جنسی به کودکان در این کشور 37 درصد افزایش داشته است اما در مواردی که شکایت صورت گرفته تنها یک سوم از عاملان جنایات مقصر شناخته شدند./847/د102/ک

ارسال نظرات