۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۵۲۰۰۱

محصولات آستان قدس رضوی ویژه سال جدید

خبرگزاری رسا ـ انتشار نشریه شماره 124 مشکوة، میزبانی نشریه «نورالهدی» از زائران کودک در ایام نوروز، برپایی میز «کتاب های فاطمی» در فروشگاه های به نشر از عناوین اخبار انتشارات آستان قدس رضوی ویژه سال جدید است.
آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، شماره 124 فصلنامه «مشکوة» از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.


شماره 124 نشریه  علمی ترویجی «مشکوه» دربردارنده 7 مقاله است که با محور و موضوع‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی در 136 صفحه به نگارش درآمده است.


«بهره ‌مندان از اجر اخروی در رهیافت قرآنی»، «روش‌شناسی تفسیر عقلی در سیره تفسیری امام رضا علیه السلام»، «مبانی و مولفه‌های کار و کارآفرینی در قرآن و روایات»، «معنای «صدیقین» و مراد از آنان در قرآن کریم»، «بررسی تطبیقی حدیث رفع در منابع فریقین»، «بازخوانی اصطلاحات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در بازار مدینه» و «جایگاه کودکان در شهر اسلامی با توجه به آموزه‌های دینی» عنوان‌های مقالات منتشرشده در این نشریه است.


«مشکوه» نشریه‌ای علمی ـ ترویجی است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با گرایش «قرآن و حدیث» و «تاریخ و فرهنگ اسلامی» زیر نظر هیئت تحریریه، متشکل از مدیر مسئول، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و پنج تن از استادان حوزه و دانشگاه اداره می‌شود.


فصل نامه «مشکوة» با هدف تحقیق در حوزه علوم و معارف اسلامی و ترویج مکتب اهل‌بیت علیهم السلام از سال 1361 پا به عرصه وجود نهاد که به زبان فارسی در قطع وزیری با جلد رنگی منتشر می‌شود.

نشریه «نورالهدی» میهمان کودکان زائر
همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز باستانی، نشریه «نورالهدی» به میهمانی زائران کودک حرم مطهر رضوی می‌رود. 


 مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه حرم مطهر رضویعالی‌ترین مرکز علمی، ‌فرهنگی در اشاعه سنت و سیره امام علی‌بن‌ موسی‌الرضا علیهما السلام است، اظهار داشت: آستان قدس رضوی، در راستای رشد و تعمیق باورهای اعتقادی و پاسخگویی به نیازهای دینی، اخلاقی و فکری امت اسلام به ویژه نسل کودک و نوجوان و زائران حضرت رضا علیه السلام تلاش گسترده ای دارد.


وی اظهار داشت: اداره تولیدات فرهنگی برای تجمیع محتوای ارسالی به مخاطبان و همچنین سامان‌دهی بیشتر این طرح، جزوه‌هایی آموزشی را در قالب فصلنامه، در مقاطع سنی کودک، نوجوان و جوان تولید می‌کند. این طرح با هدف ارتباط پیوسته با زائر اجرا می‌شود و وی را به ایجاد ارتباط دوسویه تشویق می‌کند.


هاشمی با اشاره به اینکه نشریات نورالهدی، در مناسبتهای مختلف برای مشترکان و اعضاء این شبکه محصولاتی را ارسال می‌کند، افزود: نوروز امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مجله نورالهدی ویژه کودکان تولید شده و در اختیار اعضاء این شبکه قرار می‌گیرد.


وی بیان داشت: «آئینه ایمان»، «بهار»، «راهنمایان خوشبختی»، «تراشم کو»، « مادر پدرش»، « رفتار بهتر» و «باغ مطالعه» از موضوعاتی است که در نشریه ویژه نوروز، به نگارش در آمده است.


هاشمی ابراز داشت: مجله نورالهدی ویژه کودکان، در قالب، شعر، نقاشی، کاردستی، لطیفه، مسابقه، جدول، داستان، آیا می‌دانید، نامه‌های اعضاء نورالهدی و نقاشی یادگاری تهیه و تنظیم شده است.


وی افزود: «راهنمایان خوشبختی حضرت عیسی علیه السلام» عنوان داستانی است که با زبانی کودکانه و ساده، به موضوع زندگی حضرت عیسی علیه السلام و مادر گرامی ایشان حضرت مریم علیها السلام می پردازد.


مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی، در ادامه خاطر نشان کرد: «شکم را پهن کنی دشت است، جمع کنی مشت است»، «میوه‌های قرآنی»، «نمایشگاه نقاشی»، «قصه‌های احمد» ، «رفتار بهتر دوری از اسراف» و «باغ مطالعه» از دیگر مطالب این نشریه را تشکیل می دهد.


 میز «کتاب های فاطمی» در فروشگاه های به نشر
 مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: با توجه به تقارن نوروز و دهه فاطمیه، میز کتاب های فاطمی در فروشگاه های این انتشارات جهت معرفی و تسهیل خرید کتاب ها با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) برپا می شود.


جواد محمدزاده مقدم اظهار داشت: تقارن و همزمانی ایام فاطمیه و عید نوروز باستانی در سال 1394 فرصت مغتنمی برای بهره گیری هرچه بیشتر از دریای بیکران سلاله پاک رسول خدا بشمار می رود به همین روی انتشارات آستان قدس رضوی با ابتکار جدیدی دست به برپایی میزی تحت عنوان «میز کتاب های فاطمی» جهت به نمایش گذاشتن کتاب هایی با موضوع و محوریت حضرت زهرا سلام الله علیها در تعدادی از فروشگاه های خود در سطح شهر مشهد مقدس زده است.


وی خاطرنشان کرد: این اقدام در سه فروشگاه به نشر شامل فروشگاه شماره 6 واقع در خیابان نواب صفوی، فروشگاه شماره 12 واقع در باب الرضا(علیه السلام) حرم مطهر رضوی و فروشگاه شماره 10 واقع در جنب باغ رضوان، از تاریخ 20 اسفند ماه 1393 لغایت 5 فروردین 1394 انجام می گیرد.


محمدزاده مقدم یادآور شد: در میز کتاب های فاطمی تعداد 78 عنوان کتاب موضوعی حضرت زهرا سلام الله علیها از به نشر و سایر مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و همچنین برخی از انتشارات معتبر کشوری به نمایش گذاشته می شود.


وی ادامه داد: عنوان برخی از این کتاب ها شامل چهارده اختر تابناک3؛زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها، با علی یا علی علیه السلام؛ حضرت فاطمه سلام الله علیها، فاطمه زهرا علیها السلام مام پدر ، فضایل السادات؛تشریح مقام سادات بنی الزهرا سلام الله علیها، آئینه وراه فاطمه الزهرا سلام الله علیها، فاطمه زهرا سلام الله علیها این گونه بود، زهرا سلام الله علیها برترین بانوی جهان، دین شناسی از دیدگاه فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین سرور بانوان عالم فاطمه الزهرا سلام الله علیها به روایت اهل سنت می باشد.


علاقه مندان به مشاهده لیست کتاب های موضوعی حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین تهیه کلیه کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/ن603/ق

ارسال نظرات