۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۲۰۳۵
آیت الله صافی گلپایگانی:

احیای آثار شهید ثانی بنده را بسیار خوشحال کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع معظم تقلید با بیان اینکه احیای آثار شهید ثانی توسط دفتر تبلیغات اسلامی بنده را بسیار خوشحال کرد گفت: لازم است که بیشتر به احیای تراث اسلامی پرداخته شود.
آيت الله صافي گلپايگاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  دفتر تبلیغات اسلامی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: احیاء تراث اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت ارزشمند وافتخاری برای افراد آن مجموعه و همه مسلمانان است.

 

وی با بیان اینکه چاپ آثار شهید ثانی به طور قطع موجب استفاده بسیاری از اهالی علم از این آثار می شود افزود: احیای این آثار فعالیت لازمی بود که بنده را نیز بسیار خوشحال کرد و لازم است که بیشتر به احیای تراث اسلامی پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه همه علمای شیعه تاکنون در راستای احیای دین و ولایت اهل بیت علیهم السلام خدمت کرده و زحمت کشیده اند گفت: هرکدام از عالمان دینی ما در رشته های خودشان اثرگذار بوده اند و امیدوارم که این خدمات مورد توجه امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف بوده و عنایت ایشان شامل حال همه این بزرگان و ما گردد.

 

در ابتدای این دیدار نیز، حجت الاسلام  احمد واعظی  «رییس دفترتبلیغات اسلامی» با ارائه توضیحاتی در خصوص موسوعه شهید ثانی و انورالفقاهه گفت: موسوعه نگاری از 15سال پیش در دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده و انتشار موسوعه تخصصی شیخ محمد حسین کاشف الغطا از پروژههای آتی این مرکز است که سال آینده منتشر خواهد شد.

 

وی با اشاره به آغاز تهیه دانشنامه اهل بیت علیهم السلام در دفترتبلیغات اسلامی گفت: قرار است در طول 6سال این دانشنامه آماده شود و سالیسه 3هزار صفحه در این زمینه به رشته تحریر درآید .

 

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: پروژه دیگری که در این زمینه منتشر خواهد شد، انتشار دایره المعارف قرآن کریم است که در این زمینه نیز هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و امیدواریم هرچه زودتر شاهد رونمایی از این آثار فاخر باشیم./998/د102/ق

ارسال نظرات