۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۲۲۲۴

انتقاد شدید رییس پارلمان لبنان از مواضع 14 مارس علیه حزب الله

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان ضمن انتقاد از مواضع مقامات جریان 14 مارس علیه مقاومت اسلامی، تاکید کرد که مواضع اخیر «فؤاد سنیوره» متناسب با فضای گفت‌وگوی حزب الله و جریان المستقبل است.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری رییس پارلمان لبنان رفتار برخی از سیاسیون کشورش را مشابه «داعش» خواند و تاکید کرد که مواضع اخیر «فؤاد سنیوره» نخست وزیر اسبق و یکی از رهبران 14 مارس، متناسب با فضای گفت‌وگوی جاری بین حزب الله و جریان المستقبل است.

 

وبگاه خبری «النشره» به نقل از رییس پارلمان لبنان نوشت: بری از مواضع اخیر سنیوه در سخنرانی سالروز مناسبت 14 مارس، ابراز ناراحتی کرد.

 

وی با اشاره به تداوم خلأ سیاسی در کشورش از گروه‌های سیاسی لبنانی به علت عدم اجماع بر نامزدی جهت تصدی ریاست جمهوری و تطیلی پارلمان و برخی دیگر از نهادهای دولتی انتقاد کرد.

 

بری در جمع هیئتی که به دیدارش آمده بود، با اشاره به فرا رسیدن موعد اتمام خدمت ژنرال «ژان قهوجی» فرمانده ارتش و سرلشکر «ابراهیم بصبوص» مدیرکل سرویس امنیت داخلی لبنان گفت: اولویت با تداوم فعالیت منظم نهادهای نظامی و عدم تعطیلی آنهاست. بنابراین در صورتی که تعیین جانشین آنها به هر دلیلی ناکام ماند، در آن صورت مشکلی با تمدید دوره مدیریت آنها ندارم زیرا نکته مهم فعالیت این نهادهاست به ویژه اکنون که در حال رویارویی با تروریسم هستند و نباید خلأ مدیریتی به این نهادهای نظامی و انتظامی کشیده شود.

 

از طرفی روزنامه السفیر به مواضع رهبران جریان 14 مارس در انتقاد از جریان مقاومت اسلامی پرداخت و تاکید کرد که برخی رسانه‌ها در حالی از مواضع انتقادی حزب الله و احتمال به تعطیلی کشیده شدن گفت‌‌وگوی جاری بین حزب الله و جریان المستقبل سخن می‌گویند که برخی از رهبران حزب الله تنها به مواضع تند برخی رهبران جریان 14 مارس واکنش نشان داده و تاکید کردند که نمی‌توان پشت درهای بسته مذاکرات مثبتی داشته باشیم و نزد افکار عمومی حملاتی تند علیه ما صورت گیرد.

 

از طرفی دیگر «میشل عون» رییس جریان مسیحی «ملی آزاد» و نامزد جریان 8 مارس (متحد حزب الله) برای تصدی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با روزنامه «السفیر» تاکید کرد که با تمدید دوره فرماندهی ارتش و سرویس امنیت داخلی مخالفت خواهد کرد زیرا چنین امری بر خلاف قانون است./980/ب102/د

ارسال نظرات