۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۵۲۵۱۸

محصولات آستان قدس رضوی در آستانه سال جدید

خبرگزاری رسا ـ تجدید چاپ کتاب های محبوب کودکانه، چاپ سوم «معراج السعاده» و انتشار نخستین نشریه عربی‌زبان در پایتخت معنوی ایران از اخبار انتشارات آستان قدس رضوی در آستانه سال جدید است.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی تعدادی از محبوب ترین کتاب های کودکانه خود را در آستانه سال جدید مجددا به چاپ رساند.


با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان، این انتشارات نسبت به تجدید چاپ برخی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین کتاب های کودک تحت عنوان کتاب های پروانه با هدف ترغیب کودکان به مطالعه و کتابخوانی اقدام نموده است.


مجموعه کتاب شش جلدی «بهترین داستان های دنیا برای کودکان» از جمله کتاب های به نشر ویژه گروه های سنی ب و ج می باشد که به چاپ پنجم رسیده و شمارگانی بالغ بر 25 هزار نسخه از آن تا کنون منتشر شده است.


عناوین این مجموعه شش جلدی شامل تیز پا و سُم طلا، بزغاله لجباز، گربه فداکار، حادثه خطرناک، جوجه اردک بازیگوش و دو زاغ طمعکار است که در قطع رحلی به مبلغ 40 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارند.


«دانستنی هایی درباره قطارها» عنوان کتابی از مجموعه کتاب های پروانه انتشارات آستان قدس رضوی است که توسط «ریچارد باکویل» نوشته و توسط سمیه کریم دادیان ترجمه شده است.


از ویژگی های این کتاب که تا کنون شش نوبت برای گروه سنی «ب» و «ج» تجدید چاپ شده است، می توان به تصاویر متعدد همراه با جزئیات دقیق و ارائه اطلاعات علمی در ارتباط با انواع قطارها از ابتدا تا کنون اشاره کرد.


مجموعه کتاب چهار جلدی «داستان های یه قل دو قل» از دیگر کتاب های محبوب به نشر برای گروه سنی ب می باشد که جلد نخست آن برای چهارمین نوبت، تجدید چاپ شده است.


این مجموعه داستان کودکانه نوشته طاهره ایبد است که جلد نخست آن توسط استاد محمدحسین صلواتیان تصویرگری شده و به مبلغ 50هزار ریال در قطع وزیری کوتاه در دسترس علاقه مندان قرار دارد.


کتاب «دانستنی های شگفت انگیز درباره گیاهان» یک جلد از مجموعه 8جلدی کتاب های «باور کردنی نیست اما...» انتشارات آستان قدس رضوی، نوشته «هلن تیلور» و ترجمه محمود هوسی است که تا کنون سه نوبت برای گروه سنی ج تجدید چاپ شده است.


چاپ سوم «معراج السعاده»
کتاب ارزشمند «معراج السعاده» با موضوع اخلاق اسلامی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی با شمارگانی بالغ بر پنج هزار نسخه، به چاپ سوم رسید.


تألیف و تدوین آثار اخلاقی بیش از آنکه هدف اصلی خود را تهذیب نفس و تعالی روح آدمی قرار داده است، مبانی و راهکارهایی را نیز ارائه می دهد که در فلسفه تعلیم و تربیت اثرگذار است.


یکی از این آثار که در فضای تاریخی و اجتماعی خود تدوین یافته و تلاش می کند تا میان تغییرات اجتماعی و اراد جامعه تعادل ایجاد کند، کتاب «معراج السعاده» می باشد.


این کتاب که اثر گرانقدر ملا احمد نراقی است در سال 1391 برای نخستین بار توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ شد و تا کنون با چاپ 5هزار نسخه از آن، چاپ سوم این اثر نیز به همت این انتشارات به انجام رسید.


کتاب «معراج السعاده» را می توان از جمله آثار اخلاقی و تربیتی به مشار آورد که با ارائه دستورالعمل های تربیتی هدفمند بودن آفرینش انسان و زندگی اورا بیان کند.


این کتاب در پنج باب شامل بیان بعضی مقدمات نافعه از بیان حالات نفس و منفعت فضایل اخلاق، در سبب انحراف اخلاق از جاده پسندیده و حصول اخلاق ذمیمه، در بیان مخافظت اخلاق حمیده از بیرون رفتن حد اعتدال و معالجات کلیه، در تفصیل انواع اخلاق و شرافت فضایل اخلاقی و کیفیت اکتساب آنها و همچنین اسرار و آداب عبادت تدوین و نگارش شده است.


«معراج السعاده» با موضوع اخلاق اسلامی از جمله آثار و منابع اخلاقی-تربیتی و همچنین ادبی و فلسفی توسط عالم بزرگ ربانی ملا محمد نراقی در اوایل قرن سیزدهم هجری به رشته تحریر درآمده است که به بیان و تفصیل اخلاق حسنه و رذیله و فواید و مفاسد آن و همینطور کسب اخلاق حسنه و معالجه اخلاق رذیله می پردازد.


این کتاب ارزشمند در قطع وزیری و در تعداد صفحاتی برابر با 888 صفحه به مبلغ 250 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد علاقه مندان به تهیه کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند.


انتشار نخستین نشریه عربی‌زبان در پایتخت معنوی ایران
نخستین و تنها نشریه عربی‌زبان در پایتخت معنوی ایران، مشهد با عنوان نشریه «قدس عربی» منتشر شد.


سردبیر پایگاه تحلیلی، خبری قدس آنلاین عربی درباره چگونگی فعالیت و چاپ این نشریه در سال 93 گفت: نخستین شماره نشریه قدس عربی به منظور ارائه اطلاعات عمومی و دینی از سوی پایگاه تحلیلی، خبری قدس آنلاین عربی در دهه کرامت رضوی منتشر شد.


بهمن دهستانی عنوان کرد: این نشریه متناسب با حال‌و‌هوای زائران عرب‌زبان حرم مطهر رضوی بوده و اطلاعات مفید و ارزنده‌ای را در اختیار این قشر از مخاطبان قرار داد.


وی افزود: نشریه قدس عربی دربردارنده‌ی یادداشت و گزارش درباره نیازهای مسافران و زائران عرب‌زبان بوده و افزون بر آن، اخبار و مطالب مفید و ارزشمندی مربوط به حرم مطهر رضوی، فعالیت‌های آستان قدس رضوی و شهر مقدس مشهد نیز در آن گنجانده شده است.


سردبیر پایگاه تحلیلی ـ خبری قدس آنلاین عربی با اشاره به نمونه‌ای از نشریه مکتوب «قدس عربی» ابراز داشت: یک شماره از این نشریه در سال 93 ویژه همایش بین‌المللی علمای ایران و یمن با درخواست بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تولید و برای علاقه‌مندان منتشر شد.


نشریه قدس عربی با اهتمام ویژه به اخبار حرم مطهر رضوی، آستان قدس رضوی، بیان رویدادهای شهر مقدس مشهد و سپس ایران و انعکاس مقالات و مطالب متناسب با زائر عرب‌زبان در سال 93 شروع به کار کرد./1308/ن604/ق

ارسال نظرات