۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۳۱۹۷
آیت الله هاشمی شاهرودی:

شهید صدر اندیشمند اسلامی بزرگ و رهبری انقلابی بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری از شهید محمدباقر صدر به عنوان اندیشمند اسلامی بزرگ و رهبری انقلابی یاد کرد و استفاده از سیره این شهید را در برهه کنونی برای امت اسلامی بسیار ضروری دانست.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالروز شهادت حضرت آیت الله شهید محمدباقر صدر پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: در آستانه سی و پنجمین سالروز شهادت انسانی عظیم، اندیشمند اسلامی بزرگ، عالم ربانی، مرجعی مجاهد و رهبری انقلابی یعنی امام شهید محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی قرار داریم، سالروزی که جنبش و جهاد را از نو در ما زنده می کند و ما را در برابر مسؤولیت بیشتری می گذارد.

 

وی افزود: این شهید با مسؤولیت پذیری بزرگ برای احیای نشانه های دین اسلام و ایستادگی در برابر دشمنان دین قیام کرد و منادی اصلاح امت، از بین رفتن ظلم و ستم از آن و ایستادگی در برابر کفر و ظلم و طاغوت و ریشه کن شدن کابوس جنایت علیه عراق و مردم آن بود و جان پاک خود را در راه خدا، دین و زنان و مردان و کودکان مستضعف تقدیم کرد.

 

آیت الله شاهرودی بر لزوم استفاده از سیره انقلابی شهید صدر تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: باید از شهید صدر الگو گرفته و راه او را ادامه دهیم تا ارزش ها و اهداف عالی اسلام محقق شود. باید از سیره سرشار از عزت، قهرمانی، صداقت و اخلاص در عبودیت پروردگار، تسمک به حبل الهی، التزام به آموزه های اسلامی، ثبات بر ارزش ها و مبانی انسانی، سیر در راه هدایت و صلاح و محبت و همکاری این شهید درس ها فراگیریم.

 

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری تمسک به اخلاق و مبانی اسلام اصیل محمدی را عامل پیشرفت جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: بدین مناسبت از امت اسلامی و ملت عزیز عراق می خواهیم راه شهید صدر اول(سیدمحمدباقر) و شهید صدر ثانی(محمدصادق) را در تحکیم مبانی وحدت اسلامی، مبارزه با تفرقه و اختلافات جانبی ادامه داده و به راه و شیوه و مبانی شهید صدر تسمک جویند چرا که به این مساله در دوران حساس کنونی امت و پیروزی های بدست آمده از سوی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در آزادسازی شهرها از لوث گروه های تروریستی و تکفیری خارج از اسلام به شدت نیاز داریم.

 

وی در پایان اظهار داشت: درود بر تو ای سید بزرگوار و خواهر مجاهدت که در راه بزرگ تبلیغ رسالت حق با تو همراه بود و درود بر همه کسانی که در کنار تو و در راستای آموزه های اسلام عظیم به شهادت رسیدند./980/ب902/د

ارسال نظرات