۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۵۳۲۱۲
نایب رییس پارلمان عراق:

توافق لوزان باید مقدمه خلع سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق ابراز امیدواری کرد که توافق لوزان آغاز خلع سلاح هسته‎ای رژیم صهیونیستی باشد.
حجت الاسلام شيخ همام حمودي معاون اول رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی نایب رییس اول پارلمان عراق در پیامی، توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و برداشته شدن تحریم ها را عامل تحکیم و گسترش نقش سیاسی ایران در منطقه دانست.

 

در این پیام آمده است: توافق لوزان سبب تحکیم قدرت اقتصادی ایران و به رسمیت شناختن حق ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای می شود. رفع تحریم ها نیز نقش سیاسی ایران را در توازن منطقه افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام حمودی تصریح کرد: مسؤولان عراقی در دیدار مسؤولان غربی نقش مهمی در ارسال پیام برخورد عادلانه با برنامه هسته ای ایران و اهمیت برقراری ثبات در منطقه و انعکاس این مساله بر عراق داشتند. برقراری ثبات و دوری شبح طوفان جنگ از منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده چرا که منطقه با چالش های امنیتی خطرناکی مواجه است.

 

وی هرگونه جنگ جدید در منطقه را سبب تقویت و امتداد گروه های تروریستی و از بین رفتن تلاش های عراق و سایر کشورها برای ریشه کن شدن این پدیده توصیف کرد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: امیداریم توافق لوزان آغاز توجه جهانی برای ممنوعیت امتلاک سلاح هسته ای در همه کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی باشد که تهدیدی کامل برای همه ملت ها به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات