۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۵۳۲۱۵

پیام تبریک رییس پارلمان لبنان به مقامات جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان در پیامی موفقیت ایران را در مذاکرات هسته ای لوزان به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران تبریک گفت.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری، رییس پارلمان لبنان با ارسال پیامی، تفاهم لوزان را به «سید علی خامنه‌ای» مقام معظم رهبری، «حسن روحانی» رییس جمهور و «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

 

 

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «المنار»، نبیه بری در پیام تبریک خود ابراز امیدواری کرد که تفاهم لوزان گامی در راستای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌‌المللی باشد و تلاش‌ها برای اعتماد سازی با همسایگان مسلمان و کشورهای عربی را تقویت و از فتنه و هدر رفتن توان (کشورهای عربی و اسلامی) در جنگ‌های کوچک جلوگیری کند.

 

 

بر اساس این گزارش، رییس پارلمان لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد: این تفاهم آرزوهای ملی ملت فلسطین را محقق و در پایان بخشیدن به خشونت در لبنان و باز کردن راه‌های برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری) و همچنین تحکیم وحدت و مبارزه با تروریسم تکفیری سهیم شود.

 

 

پنجشنبه‌شب گذشته بیانیه لوزان از طرف ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان سوئیس اعلام شد. هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای عضو گروه موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین) اعلام کردند، به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن باشد./983/د102/ک

ارسال نظرات