۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۵۳۴۷۴

بررسی رابطه بین جهان و خدا در کتاب «در جستجوی خدا»

خبرگزاری رسا ـ «در جستجوی خدا» عنوان کتابی از مجموعه آثار حوزه کلام به نشر؛ انتشارات آستان قدس رضوی است که با استفاده از بعضی تمثیلات، به رابطه بین جهان و خدا می پردازد.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  یکی از سؤالاتی که همیشه ذهن بشر را معطوف به خود کرده این است که آیا علم می تواند درشناخت خدابه ماکمک کند؟ با توجه به همین مسئله انتشارات آستان قدس رضوی کتابی معرفی کرده که پس از بحث درباره اهمیت تلفیق علم وا یمان، نظری به جهان وجایگاه بشردر آن می افکند و سپس با استفاده از بعضی تمثیلات به رابطۀ بین جهان و خدا می پردا زد.

 

مؤلف در بخش نخست، نگاهی به جهان و مکانی که انسان ها در آن دارند، می اندازد و در بخش دوم دورنمایی از اینکه چه تصوری می توان از رابطۀ انسان و خدا داشت  به مخاطب ارایه می کند. او در بخش سوم برخی تمثیلات علمی را به عنوان مدلها ارائه کرده که به مخاطب برای تفکر درباره خدا و جهان کمک می کند.

 

ذات خداوند و اینکه چگونه خدا را می توان به طریقی شخصی تجربه کرد، موضوع بخش چهارم است. بخش پنجم رفتار خدا در جهان و بخش ششم رابطه بین علم و ایمان را بررسی می کند، و ضمناً بر دورنمای منحصر به فردی که دیدگاه مسیحی درباره تلفیق مادی و معنوی دارد، تاکید می شود.

 

این کتاب که برداشت یک دانشمند برجستۀ معاصر از رابطۀ علم و ایمان است، مطالب بسیار ارزنده ای برای خواننده فارسی زبان در بر دارد، و ضمناً برداشت ایمانی یک عالم متدین مسیحی از خدا را نشان می دهد./1308/د102/ق

ارسال نظرات