۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۰۶۱
حکیم:

شهید صدر وجدان امت اسلامی را لرزاند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، سی و پنجمین سالروز شهادش شهید صدر را گرامی داشت.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مطلبی که در یکی از پایگاه های اجتماعی منتشر شد سی و پنجمین سالروز شهادت حضرت آیت الله محمدباقر صدر را تسلیت گفت.

 

وی تصریح کرد: در سال 1980 میلادی بود که شهید صدر را از میان ما بردند اما آنان نمی دانند که پروژه های شهید صدر در چنین روزی متولد شده و لرزه محکمی بر وجدان امت اسلامی به وجود آورد. شهادت به مثابه ولادت ابدی بزرگان است.

 

حکیم که به نجف اشرف سفر کرده بود به زیارت بارگاه حضرت آیت الله شهید صدر نیز رفت.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین بر بارگاه آیت الله سید محمدباقر حکیم سید عبدالعزیز حکیم رفت و یاد و خاطره رؤوسای فقید مجلس اعلا را گرامی داشت.

 

حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق نیز در پیامی از شهید صدر به عنوان الگوی آزادی و کرامت و عزت و شهادت و نماد مبارزه با ظلم و طاغوت یاد کرد.

 

وی افزود: خون شهید صدر، جنایتکارترین دیکتاتوری تاریخ عراق معاصر را سرنگون ساخت و سقوط این دیکتاتوری با سالروز شهادت شهید صدر همزمان شد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تأکید کرد: شهادت این عالم بزرگوار را گرامی داشته و یاد و خاطره همه شهدای عراق در راه آزادی و امنیت کشور به شهادت رسیدند را زنده نگه می داریم./980/ب901/د

ارسال نظرات