۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۰۷۹
گزارشی از مراسم بزرگداشت شهید صدر؛

رییس جمهور عراق: دیکتاتوری با ترور شهید صدر در پی نابودی نمادهای دینی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور عراق در مراسم بزرگداشت شهادت شهید صدر تأکید کرد: دیکتاتوری صدام نتوانست اندیشه های این مفکر فیلسوف، عالم دینی و نماد ملی و انسانی بزرگ را از بین ببرد.
حضرت آيت الله شهيد محمدباقر صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز شهادت حضرت آیت الله محمدباقر صدر شب گذشته از سوی حزب الدعوه اسلامی در بغداد برگزار شد.

 

فواد معصوم رییس جمهور عراق در این مراسم گفت: امروز در این مکان گردآمده ایم تا یاد و خاطره عظمت و شکوه و قهرمانی کم نظیر حضرت آیت الله سید محمدباقر صدر در تاریخ معاصرمان را گرامی بداریم. دیکتاتوری خونین و مستند گمان می کرد تا ابد جاویدان است اما در سالروز شهادت شهید صدر سرنگون شد.

 

وی افزود: نظام صدام حسین با ترور شهید صدر و خواهرش بنت الهدی اوج انحطاط اخلاقی و جنایتکاری خود را به نمایش گذاشت اما سرانجام محکوم به نابودی شد. جنایت الانفال، حلبچه، قبرهای دسته جمعی، انتشار رعب و هراس، تخریب هزاران روستا، آوارگی ساکنان کردستان و جنوب و سایر جنایت ها نشان دهنده ماهیت وحشی این نظام بود.

 

رییس جمهور عراق شهادت شهید صدر را با هدف از بین بردن نمادهای دینی و ملی و فکری مسلح به سلاح عقیده و عشق به وطن دانست و تصریح کرد: دیکتاتوری توانست پیکر این شهید را ترور کند اما هیچگاه موفق نشد اندیشه های این مفکر فیلسوف، عالم دینی و نماد ملی و انسانی بزرگ را از بین ببرد. امروزه به مبانی که این شهید ما را به آن دعوت می کرد بیش از گذشته نیازمندیم تا عراقی آزاد و سرشار از عدالت و کرامت بشری بسازیم.

 

اعدام شهید صدر از جنایت های فراموش نشدنی است

 

خلف عبدالصمد رییس فراکسیون حزب الدعوه در پارلمان عراق نیز خاطر نشان ساخت: اعدام شهید صدر و خواهرش بنت الهدی از جنایت هایی است که تاریخ هیچگاه آن را فراموش نمی کند. قشرهای مختلف ملت اعم از عرب و کرد و شیعه و سنی و مسیحی باید در برابر بازماندگان حزب بعث و گروه تروریستی داعش ایستادگی کنند.

 

وی ادامه داد: نقش جریانی که شهید صدر پیشگام آن بود در وحدت ملت عراق علیه دیکتاتوری حزب بعث کاملا پررنگ است، حزبی که در سالروز شهادت این شهید سرنگون شد.

 

اوقاف شیعه عراق نیز مراسمی بدین مناسبت مراسمی با عنوان «سید محمدباقر صدر نماد تغییر و ایستادگی» در محل این سازمان در بغداد برگزار کرد.

 

پیام شهید صدر از سوی مرجعیت نجف حمل می شود

 

حجت الاسلام علی الخطیب معاون رییس اوقاف شیعه گفت: این مراسم را برگزار کردیم تا به شهید صدر به دلیل پیروزی خون مبارکش بر دیکتاتوری تبریک بگوییم. ایشان جان خود را در راه سرنگونی دیکتاتوری فدا کرد.

 

وی افزود: شهید صدر فشار و جنایت های مختلفی متحمل شد تا پیام خود را به مقصد برساند؛ پیامی که هم اکنون از سوی مرجعیت نجف حمل می شود و قهرمانان بسیج مردمی و نیروهای امنیتی به وسیله آن به جنگ داعش می پردازند.

 

الخطیب ادامه داد: شهید صدر به دولت اسلامی اعتقاد داشت که بتواند اسلام را منتشر کرده و مبتنی بر ضوابط خیر و صلح اسلام باشد.

 

بسیج مردمی نتیجه خون شهید صدر است

 

حجت الاسلام محمد تقی المولی از مسؤولان مجلس اعلای اسلامی نیز شهید صدر را نمادی از نمادهای اسلام و تجددگرای اندیشه اسلامی خواند و تأکید کرد که امت اسلامی به اندیشه و پروژه و تألیف های اسلامی و اقتصادی این شهید به شدت نیاز دارد.

 

خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور به عنوان یکی دیگر از سخنرانان گفت: خون شهید صدر سبب تحقق رسالت او و خواهرش بنت الهدی یعنی سرنگونی بت دیکتاتوری شد.

 

وی بسیج مردمی و ناکامی توطئه بزرگ دشمنان برای سرنگونی نظام این کشور را نتیجه خون شهید صدر دانست.

 

حزب الدعوه و وزارت حقوق بشر نیز بدین مناسبت پیام های جداگانه ای صادر کردند./980/ب503/د

ارسال نظرات