۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۲۵۷

پرچم آمریکا در آرژانتین به آتش کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ مردم آرژانتین با برپایی تظاهراتی در حمایت از دولت و ملت ونزوئلا، خواستار خروج آمریکا از منطقه آمریکای لاتین و قطع سیاست‌های امپریالیستی‌ آن شدند.
آتش زدن پرچم آمريکا در آرژانتين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیاری از احزاب سیاسی و سازمان‌های آرژانتینی روز گذشته در حمایت از دولت و ملت ونزوئلا در برابر سفارت ایالات متحده آمریکا در «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین جمع شده و خواستار خروج این کشور از آمریکای لاتین و لغو حکم اخیر «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا مبنی بر تهدید تلقی شدن ونزوئلا برای امنیت واشنگتن شدند.


تظاهرکنندگان طی این اقدام در خیابان «سارمینتو» که در انتها به میدان «ایتالیا» ختم می‌شود جمع شده و به سردادن شعارهایی چون «یانکی‌ها (آمریکایی‌ها) از آمریکای لاتین خارج شوید»، «انگلیسی‌ها از جزایر مالویناس خارج شوید»، «اوباما حکم خود علیه ونزوئلا را لغو کن و به آن احترام بگذار» پرداختند.


از بین شرکت‌کنندگان در این تظاهرات می‌توان به احزاب و نهادهایی مانند «لوس پیبس»، «کبراچو»، «کنگره مردمی»، جبهه سازمان‌های «کرچنریستاس»، جبهه «داریو سانتیان»، «پاتریا لیبره»، «سیمون بولیوار» و «کاتدراس بولیواریاناس» اشاره کرد.


در این راستا «فرناندو آر کاردوسو» دبیر روابط عمومی نهادهای مرکزی بخش کارگران آرژانتین طی مصاحبه‌ای در رابطه با برپایی تظاهرات مذکور اعلام کرد: ما برای حمایت از موضع مردم ونزوئلا در برابر افزایش سیاست‌های خصمانه و امپریالیستی آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی به خیابان‌ها آمدیم.


«کاردوسو» در ادامه تأکید کرد: ما به اینجا آمدیم تا بگوییم که منطقه آمریکای لاتین حیات خلوت آمریکا نیست و بخش کارگران آرژانتین به درجه‌ای از آگاهی رسیده که می‌تواند اتحاد منطقه و وحدت ضدامپریالیستی آن را بین کشورها ترویج دهد.


وی همچنین متذکر شد که سال 2015 سالی سمبلیک برای آرژانتین به شمار می‌رود؛ چرا که امسال دهمین سالگرد شکست پیشنهاد واشنگتن برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در «مار دلاپلاتا» نیز است.


«کاردوسو» در بخشی از سخنانش تصریح کرد: ما همواره پرچم خود را برای حفظ حاکمیت و استقلال کل منطقه بالا نگه خواهیم داشت.


تظاهرات مذکور طی برپایی تریبونی ضدامپریالیستی در ساعت 17 (به وقت محلی) روز جمعه همزمان با سخنرانی «اوباما» در اجلاس سران کشورهای آمریکایی برپا شد که به گزارش خبرگزاری «پرنسالاتینا» تجمعی متشابه با این تریبون در سایر کشورهای منطقه نیز در این زمان برگزار شده است.


طی این اقدام افرادی از جمله «سالوادور سالاس» عضو گروه ونزوئلایی «الکسیس بیبه»، «خاویر کالدرون» مشاور جنبش «مارچا پاتریوتیکا» و «نورمن بریسکی» نمایش‌نامه نویس آرژانتینی به سخنرانی پرداختند.


اعتراض‌کنندگان در این تظاهرات حکم «اوباما» مبنی بر تهدید تلقی شدن ونزوئلا برای امنیت، ملت و سیاست خارجی آمریکا را رد کرده و خواستار لغو هرچه سریعتر آن نیز شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات