۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۵۴۲۹۱
نماینده ویژه اتحادیه اروپا:

اتهامات علیه رییس مرکز حقوق بشر بحرین آشتی ملی در این کشور را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر تاکید کرد که اتهامات و اقدامات منامه علیه رییس مرکز حقوق بشر بحرین، آشتی ملی را تهدید می‌کند.
نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، استاوروس لامبرینیدیس نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر و نائب رییس پارلمان اتحادیه اروپا، اقدامات دولت بحرین علیه نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر این کشور را تهدیدی برای آشتی ملی توصیف کرد.

 

لامبرینیدیس روز گذشته در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: شکایت قضایی و اقدامات جدید بحرین علیه نبیل رجب به خاطر مواضعش، تهدید آشتی ملی را افزایش می‌دهند و دولت باید با اعتدال و میانه‌روی با پرونده‌های حقوق بشر تعامل کند.

 

دولت بحرین نبیل رجب را اخیرا به علت بیان دیدگاهش در شبکه‌های اجتماعی درباره نقض حقوق بشر در داخل زندان مرکزی «جو» دستگیر و زندانی کرده است.

 

الجشی یکی از وکلای مدافع نبیل رجب تاکید کرد: دادستانی کل بحرین اتهامات رجب را توهین به یک هیئت نظامی (وزارت کشور) و انتشار شایعات در زمان جنگ (یمن) اعلام کرد.

 

به گفته الجشی، برای اولین بار است که اتهامات «جنایی» به موکلش وارد می‌شود که ممکن است مجازاتی تا 10 سال حبس در پی داشته باشند./994/ب103/د

ارسال نظرات