۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۵۵۱۲۷
یکی از سیاستمداران مصری:

دولت مصر سیاست‌ حسنی مبارک را ادامه می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ نامزد سابق ریاست جمهوری مصر با اشاره به اینکه رییس جمهوری این کشور دارای دیدگاه سیاسی روشن و شفافی نیست، تاکید کرد که این موضوع موجب شده تا شاهد ادامه سیاست‌های رژیم سابق در مصر باشیم.
عبدالفتاح السيسي وزير دفاع

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمدین صباحی، از رهبران جریان مردمی مصر و نامزد ریاست جمهوری این کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری «البدیل» به بیان دیدگاه‌های خود از اوضاع حاکم بر مصر پرداخت.

 

صباحی درباره وضعیت حاکم بر عرصه سیاسی مصر براین باور است که این کشور همچنان دوره سخت انتقالی خود را سپری می‌کند و این موجب می‌شود تا «عبد الفتاح السیسی»، رییس جمهوری این کشور به دلیل عدم تحقق وعده‌هایش از مردم مصر عذرخواهی کند.

 

صباحی معتقد است که السیسی دارای دیدگاه روشن و شفاف به ویژه در خصوص انقلاب مصر و اهداف آن نیست و همین موجب شده تا سیاست‌های رژیم حسنی مبارک و شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور پس از سرنگونی مبارک ادامه داشته باشد.

 

همچنین وی تصریح می‌کند که نادیده گرفتن خواسته‌ها و مطالبات نیروهای سیاسی موجب ایجاد مشکل در اجرای قانون اساسی شده و به تبع آن انتخابات پارلمانی به تعویق افتاده است.

 

صباحی با تاکید بر اینکه رهبران «حزب ملی» منحل‌شده (حزب حسنی مبارک) که عرصه سیاسی را به تباهی و فساد کشاندند، باید از عرصه سیاسی و فعالیت‌های سیاسی برکنار شوند، گفت: اگر دولت واقعا خواستار حضور تمام گروه‌های سیاسی در انتخابات است، باید با همه به مساوات رفتار و تمام زندانیان آزادی بیان را آزاد کند.

 

وی با بیان اینکه پیشینه نظامی السیسی برگ برنده وی در میدان نیست، خاطر نشان کرد که یک رئیس جمهور باید بیش از هر چیز فردی دموکرات باشد و ضمن التزام به قانون اساسی تلاش کند، با تمام نیروهای اجتماعی و سیاسی در تماس و گفت‌وگو باشد.

 

صباحی رسیدگی به قضایایی همچون رشد و توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و آزادی‌ها و کثرت گرایی در کنار استقلال ملی را مهمترین موضوعاتی برشمرد که در عرصه غایب هستند و هیچ مرجع و نهاد رسمی به آنها نمی‌پردازد.

 

وی درباره وضعیت احزاب سیاسی نیز گفت: احزاب سیاسی مصر به این جهت که در کشوری ضعیف هستند، بنابراین احزابی تاثیرگذار و قدرتمند نیستند و برای داشتن احزابی قدرتمند باید دولت و موسسات آن را تقویت کرد و این مسئولیتی متوجه همه است و تنها به این طریق است که می‌توان ضمن داشتن احزابی قدرتمند، گروه‌ها و احزابی داشت که با یکدیگر در تعامل باشند و با تعامل خود کشور را از تنگنا خارج کنند.

 

صباحی با بیان اینکه مردم برای تحقق زندگی با شرافت و کرامت انقلاب کردند، گفت: تاکنون هیچ یک از خواسته‌ها و مطالبات مردمی محقق نشده است.

 

وی در حوزه سیاست خارجی مصر نیز با بیان اینکه به صورت کلی شاهد بهبود سیاست خارجی مصر و روابط آن با برخی کشورها از جمله روسیه و چین هستیم، افزود: دولت باید بتواند تعادل را در رابطه خود با تمام کشورها به خصوص کشورهای عربی که در معرض توطئه تقسیم و تجزیه هستند، حفظ کند./994/ب102/د

ارسال نظرات