۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۵۷۶۷
در دانشگاہ پنجاب پاکستان؛

کنفرانس نقش زن در خانوادہ و جامعه برگزار شد

خبرگزاری رسا - کنفرانس «نقش زن در خانوادہ و جامعه» به اھتمام انجمن بین المللی زنان و دانشگاہ پنجاب پاکستان در دانشگاہ پنجاب برگزار شد.
کنفرانس نقش زن در خانوادہ و جامعه  پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «نقش زن در خانوادہ و جامعه» به اھتمام انجمن بین المللی زنان و دانشگاہ پنجاب پاکستان، با شرکت شخصیت ھای علمی، فرھنگی و سیاسی پاکستان و ایران در دانشگاہ پنجاب برگزار شد.


این کنفرانس که در دو نشست برگزار شد با تلاوت آیاتی چند از قران کریم آغاز  شد.  پس از آن دانشمندان زن ایرانی و پاکستانی، نقش زن در خانوادہ و جامعه را تبیین کردند.

 

رییس دانشگاہ پنجاب پاکستان نقش زنان در جایگاه خانواده و اجتماع را بسیار تأثیرگذار خواند و بیان داشت:  زن داری مسؤولیت‌های مهمی در اسلام است و زنان نقش زیادی در انقلاب ھای جھان داشته اند .


در ادامه  خانم دکتر فضه سادات حسینی  با اشارہ به این که جایگاھی که اسلام برای زنان قائل است دیگر مذاھب آن جایگاہ را برای زنان قایل نیستند گفت: اسلام دوست دارد زن در جامعه حضور مؤثر داشته باشد اما نه به عنوان زن ویترینی، اسلام اجازہ می دھد که زن از خانه بیرون برود اما برای آن حد و حدودی مشخص کرده است.


وی افزود: ما در جمھوری اسلامی ایران نمونه زیادی در این خصوص داریم که زن و مرد با مراعات حدود و احترام خود باھم کار می کنند و به ھمین خاطر جمھوری اسلامی علی رغم تمام تحریم ھا گام ھای ترقی را طی می کند./988/ب903/ک
 

ارسال نظرات