۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۵۵۹۵۲

تظاهرات همبستگی با اسرای فلسطینی در بروکسل

خبرگزاری رسا ـ ائتلاف اروپایی حامی اسرای فلسطینی با همکاری اقلیت فلسطینی مقیم بلژیک و لوکزامبورگ تظاهرات گسترده‌ای مقابل پارلمان اروپا در بروکسل به منظور اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی برگزار کرد.
بروکسل

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست‌گرفتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی از ائتلاف اروپایی، پارلمان‌های بین‌المللی و سازمان‌ها و نهادهای حقوقی درخواست کردند رژیم صهیونیستی را به منظور توقف تجاوزات نژاد‌پرستانه اش علیه اسرای فلسطینی و آزادی هرچه سریع تر اسرای فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و اسرای بیمار تحت فشار قرار دهند.


در جریان این تظاهرات شخصیت‌های برجسته زیادی از جمله خالد حمد، مسئول هماهنگی ائتلاف اروپایی حامی اسرای فلسطینی و حمدان ضمیری، نماینده اقلیت فلسطینی مقیم بلژیک و لوکزامبورگ سخنرانی کرده و به تشریح وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه اسرای بیمار، زنان و کودکان فلسطینی و اقدامات نژادپرستانه این رژیم علیه آنان که مخالف با تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی است، پرداختند.


آن‌ها همچنین بر ضرورت مداخله جامعه بین‌الملل به ویژه پارلمان اروپا و سازمان‌های حقوقی به منظور آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و واداشتن سازمان زندان‌های صهیونیستی به توقف اقدامات و سیاست‌های نژاد‌پرستانه تأکید کردند.


تظاهرات‌کنندگان از نهادهای مدافع حقوق بشر و دادگاه‌های بین‌المللی نیز خواستند به سکوت خود در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض صریح قوانین بین‌المللی در اراضی اشغالی توسط این رژیم پایان دهند.


ائتلاف اروپایی حامی اسرای فلسطینی هم‌زمان با روز اسیر فلسطین به تمامی اسرای فلسطینی وعده داد در تلاش برای آزادی آنان باشد و در این راستا از هیچ تلاشی در محافل بین‌المللی دریغ نکند.


این ائتلاف خواستار مشارکت گسترده مردمی در دومین کنفرانس حمایت از اسرای فلسطینی در برلین پایتخت آلمان در اواخر ماه جاری میلادی شد.  /982/د102/ک

ارسال نظرات