۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۵۶۰۴۰
شیخ الازهر مصر:

استفاده از واژه دولت اسلامی برای داعش جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تروریستی تصریح کرد که اسلام با زور سلاح گسترش پیدا نمی‎کند.
احمد طيب


به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، امروز در مصاحبه با تلویزیون آلمان به انتقاد از اقدامات جریان‎های تروریستی پرداخت و گفت: اطلاق کلمه «دولت اسلامی» بر جریان تروریستی داعش جایز نیست.


وی ادعای داعش مبنی بر تشکیل دولت اسلامی واحد را باطل خواند و افزود: ما یک دولت اسلامی در جهان نداریم بلکه دولت‎های متعدد اسلامی در جهان وجود دارد.


احمد الطیب خاطرنشان ساخت: الازهر به دانشجویان خود می‎آموزد که اسلام هیچگاه با سلاح گسترش پیدا نمی‎کند.


وی ادامه داد: اسلام را باید با منطق، حجت، دلیل و برهان به مردم جهان تعلیم داد. کسانی که با دلیل به اسلام گرایش پیدا می‎کنند، مطمئنا از آن نیز محافظت خواهند کرد.


شیخ الازهر مصر در پاسخ به سوالی که اگر اسلام دین منطق و استدلال است پس چگونه در دوران پیامبر اکرم (ص) جنگ‎های فراوانی وجود دارد، گفت: جنگ‎ و غزوات پیامبر اکرم (ص) دفاعی بوده و رسول اعظم (ص) برای چیره و تسلط بر سایر کشورهای و مردم به محلی هجوم نبرده‎اند.


وی اقدامات جریان‎های تروریستی را بر خلاف آموزهای اسلامی و دینی برشمرد و خاطرنشان ساخت: اسلام، قرآن و پیامبر اکرم (ص) مهر تایید بر اقدامات تروریستی داعش نمی‎زنند و از آن به شدت برائت می‎جویند./994/ب902/د

ارسال نظرات