۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۶۱۷۵

تلاش گروهک تروریستی خراسان برای ترور نبیه بری در لبنان

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه های لبنانی در گزارشی نوشت رییس پارلمان این کشور در صدر لیست گروهک های تروریستی قرار دارد.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرویس‌های امنیتی لبنان لیستی از مقامات این کشور را از طریق بخشنامه به نهادهای مربوطه ابلاغ کرده‌اند که ادعا می‌شود در صدر لیست ترور گروهک‌های تروریستی قرار دارند.

 

به گزارش روزنامه «الجمهوریة»، هر از چند گاهی گزارش‌‌هایی مبنی بر در معرض تهدید قرار داشتن برخی از مقامات لبنانی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها که بر اساس منابع داخلی یا خارجی تهیه می‌شوند این بار مدعی شدند که گروهک مسلح موسوم به «خراسان» به دنبال ترور «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان است و هسته‌ای که احتمالا در اردوگاه «عین الحلوه» مستقر است، مأموریت این عملیات را بر عهده گرفته است.

 

 

بر اساس این گزارش، گروهک تروریستی «القاعده» نیز به دنبال هدف قرار دادن «نهاد المشنوق» و «ستریدا جعجع» به ترتیب وزیر کشور و نماینده پارلمان لبنان است.

 

 

از طرفی دیگر برخی گزارش‌های دریافتی همچنین ادعا کردند که سفارت روسیه در بیروت از سوی «چچنی‌‌اهای القاعده» در معرض تهدید است. این در حالی است که برخی‌ها از احتمال روی آوردن گروهک تروریستی «جبهه النصره» به عملیات انتحاری در داخل لبنان سخن می‌گویند و مدعی هستند که در صورت عدم تن دادن بیروت به شروط جبهه النصره برای آزادی گروگان‌ها، این گروهک عناصر انتخاری به داخل لبنان ارسال خواهد کرد.

 

 

پیش از این گروهک جبهه النصره با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، اعلام کرده بود که به میانجی قطری سه پیشنهاد درباره تبادل نظامیان ربوده شده با عناصر زندانی این گروهک در بازداشتگاه‌های سوریه و لبنان تحویل داد.

 

 

بر اساس نخستین پیشنهاد گروهک جبهه النصره هر یک نظامی لبنانی با 10 تن از زندانیان بازداشتگاه‌های لبنان مبادله می‌شود. مبادله هفت تن از بازداشت شدگان زندان‌های لبنان و 30 نفر از زنان زندانی در بازداشتگاه‌های سوریه با هر یک نظامی ربوده شده در عرسال، دومین پیشنهاد جبهه النصره را منعکس می‌کند.

 

 

گروهک تروریستی جبهه النصره که هم اکنون بخش‌هایی از ارتفاعات منطقه مرزی عرسال لبنان را اشغال کرده است، در پیشنهاد سوم خود شرط کرده است که هر نفر از نظامیان لبنانی را در مقابل آزادی 5 تن از بازداشت شدگان زندان‌های لبنان و همچنین 50 تن از زنان زندانی در بازداشتگاه‌های سوریه آزاد می‌کند.

 

 

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

 

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند./983/د102/ک

ارسال نظرات