۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۵۶۱۸۰
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

ظلم علیه شیعیان به دلیل انتساب آنان به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا، با اشاره به ظلم و ستم علیه شیعیان از دوران بنی امیه تاکنون، این هجمه را به دلیل انتساب شیعیان به اهل بیت(ع) دانست.
سيد مرتضي کشميري نماينده آيت الله سيستاني در اروپا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در مراسم روز شهید عراقی که در مرکز کُردهای فیلی (کردهای شیعه) در لندن برگزار شد، گفت: همه مصائبی که بر شیعیان جاری می شود به دلیل پیروی عقیدتی از سیره اهل بیت(ع) است که نمونه های این موضوع را می توان در شیعیان کُرد فیلی و ترکمان و شبک مشاهده کرد.

 

وی افزود: با مرور تاریخ می توان به نمونه زیادی از ظلم و ستم علیه شیعیان از دوران بنی امیه و بنی عباس تا برهه کنونی رسید. ظلم و ستم و هجمه علیه پیروان اهل بیت(ع) به صورت روز افزون در حال افزایش است اما این مساله تنها بر عزم و اراده شیعیان می افزاید.

 

حجت الاسلام کشمیری از بین بردن تشیع را غیرممکن خواند و تصریح کرد: صحنه سیاسی کنونی بر پایه گسترش طایفه گری و فتنه مذهبی میان مسلمانان استوار است و دشمنان با این مساله در پی نابودی مقدسات مسلمانان و عتبات مطهر و محو شیعه اهل بیت(ع) هستند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا ادامه داد: شعار «شیعه از امروز وجود نخواهد داشت» که بر روی خیابان های نجف نوشته شده بود به فضل الهی و فتوای تاریخی مرجعیت ناکام ماند و خداوند مسلمانان و عراق و مقدسات را نجات داد./980/ب903/د

ارسال نظرات