۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۵۶۱۸۸
در دیدار با شیخ الازهر؛

علمای شیعه و سنی عراق بر لزوم حمایت الازهر از جنگ علیه داعش تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ هیأتی از عراق در دیدار با علمای الازهر مصر خواستار حمایت از مبارزان عراقی و افزایش همکاری‎ها بین دو کشور شدند.
ديدار علماي عراق با الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأتی متشکل از شیخ عبد الحلیم الزهیری از رهبران حزب الدعوه، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن، قاسم الفهداوی وزیر برق و رائد الجبوری استاندار صلاح الدین عراق با هدف افزایش استحکام روابط این کشور با مصر و همچنین تصحیح دیدگاه الازهر، با علمای این کشور دیدار و به بررسی رویدادهای منطقه پرداختند.


این علما و اندیشمندان عراقی در این دیدار گفتند که مردم عراق چهره حقیقی از همبستگی و اتحاد را در مبارزه با جریان‎ تروریستی داعش به نمایش گذاشتند.


آنان از تبلیغات منفی علیه مردم عراق انتقاد کرده و افزودند که برخی از رسانه‎ها از بیان همبستگی مردم عراق در مبارزه با تروریست‎ها طفره می روند.


این هیأت عراقی رابطه این کشور و مصر را مستحکم توصیف و تأکید کرد که وجود علاقه واقعی بین مردم عراق و مصر سبب افزایش روابط دو کشور شده است.


آنان با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تروریستی در مصر افزودند: اقدامات تروریست‎ها در صحرای سینا و برخی از شهرهای مصر برگرفته از افکار منحرف داعش در عراق است.


هیأت عراقی همچنین خواستار حمایت الازهر مصر از مردم عراق در مبارزه با داعش شد./994/ب902/د

ارسال نظرات