۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۵۶۳۷۲
به دلیل عدم مشارکت برخی نمایندگان؛

تهدید نبیه بری به انحلال پارلمان لبنان

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان با انتقاد از عدم مشارکت برخی نمایندگان برای تصویب بودجه به دلایلی سیاسی، تهدید کرد که پارلمان این کشور را منحل کند.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری رییس پارلمان لبنان گفت در صورتی که طرف‌های لبنانی اصرار بر تعطیلی پارلمان داشته باشند، وی آن را منحل خواهد کرد. این در حالی است که احزاب الکتائب و نیروهای لبنانی و جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرده اند که در نشست های پارلمان حاضر نخواهند شد.


وی افزود: در صورت اصرار برخی گروه‌ها برای تعطیلی مجلس نمایندگان من در عمل به قانون اساسی کشور بعد از انتخاب رئیس جمهور و در زمان تبریک گفتن به انتخاب وی، از او خواهم خواست در مورد انحلال مجلس نمایندگان تصمیم ‌گیری کند، چرا که نمایندگان بدون عوامل مشخص از حضور در جلسات امتناع می‌کنند.

 

بری با ابراز خشم از مانع ‌تراشی در روند تصویب بودجه برای دومین جلسه در شورای وزیران گفت که در صورتی که دولت نتواند بودجه را تصویب کند، این بزرگ‌ترین عیب در رفتار آن از زمان تشکیل تاکنون خواهد بود. بودجه باید به هر نحوی که شده تصویب شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال فرار از تصویب بودجه هستند، گفت: من در زمان تشکیل دولت به وزیر امور مالی دستور دادم که  طرح بودجه را در موعد مقرر تهیه کند و این اتفاق افتاد، دولت باید در آن زمان طرح را بررسی می‌کرد چرا که امکان تصویب آن بدون ارجاع به مجلس نمایندگان وجود داشت.

 

رییس پارلمان لبنان در مورد موضوع انتصابات سیاسی و امنیتی نیز گفت: همان‌طورکه قبلاً هم گفتم من با این انتصابات موافقم، اما در صورتی که انتصابات جدید محقق نشد، ناگزیر باید تمدید صورت گیرد تا از خلأ در کشور جلوگیری شود./983/د102/ک

ارسال نظرات