۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۶۵۶۹
نماینده سوریه در سازمان ملل:

دست عربستان را قطع می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به تهدید عربستان برای مداخله هر چه بیشتر در سوریه تأکید کرد که اگر دست «ریاض» به سوی دمشق دراز شود، آن را قطع خواهند کرد.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، رژیم آل سعود و صهیونیست ها را ریشه و اساس تروریسم، خشک مغزی و فرقه‌گرایی در جهان عنوان کرد.

 

جعفری افزود: عربستان از تروریسم استفاده می‌کند تا اهداف خود را برای طرح ضد سوری محقق کند که در واقع هدف آن تسهیل در تحقق اهداف رژیم صهیونیستی است.

 

وی با اشاره به هدف قرار گرفتن نهادهای سوریه از سوی ترویست‌ها، تأکید کرد تروریست ها در تلاشند که تفسیر مخدوش حامیان آنها از دین اسلام را ارائه کنند و اقدامات غیرانسانی وهابیت را قانونی جلوه دهند.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه هدف طرح ضد سوری، تسهیل تحقق اهداف تبعیض‌آمیز اسرائیل در فلسطین است، نسبت به افزایش پدیده تروریسم و افراط‌گرایی و نقش تخریبی انتقاد کرد که برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی در منطقه ایفا می‌کند تا تفکر وهابی را ترویج دهند.

 

جعفری همچنین کنترل اقدامات عربستان در حمایت از تروریسم‌ را خواستار شد و تأکید کرد: صهیونیسم، فتواهای جاهلی، شیوه‌های آموزشی افراط‌گرایانه و اجازه دادن به برخی از دولت ها برای استفاده از تروریسم و افراط‌گرایی  جهت اجرای برنامه‌های مشکوک سیاسی خود در سوریه، در ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و... سهیم بوده است.

 

وی تصریح کرد سیاست‌های حمایتی قطر از تروریسم در عراق و سوریه، زخم‌های عمیقی را به وجود آورده است که به آسانی بهبود نخواهد یافت.

 

جعفری همچنین تأکید کرد که عربستان و صهیونیسم، ریشه تروریسم و تندروی در جهان هستند و فرهنگ گروهک تروریستی داعش در سر بریدن، فرهنگی است که اساسا ریشه وهابی و تکفیری دارد و عربستان نیز خاستگاه آن است.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای نماینده رژیم عربستان برای حمایت از مردم سوریه گفت: عربستان کانون فرهنگ طائفه‌گرایی بوده و هست و بدین ترتیب شبیه فرهنگ اسرائیلی و صهیونیستی است. اگر در حال حاضر نماینده عربستان این اختیار را دارد که کشورم را تهدید کند، من در برابر همه شما وی را امتحان می‌کنم تا عربستان به ما نشان دهد که می‌تواند چه اقدامی علیه کشورم انجام دهد. آنجاست که دستی را که به سوی سوریه دراز شود قطع خواهیم کرد و عربستان را به سزایش خواهیم رساند.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست های عربستان، فرهنگ خون‌ریزی طائفه‌ای را در منطقه نهادینه کرده است،تصریح کرد که تهدیدات نماینده این کشور از میزان دخالت حاکمان سعودی در توطئه علیه سوریه حکایت دارد.

 

این در حالی بود که نماینده عربستان سعودی مدعی دستاوردهای کشورش در حمله به یمن بود؛ جایی که عربستان سعودی با همپیمانانش در حال کشتن هزاران بی‌گناه و تخریب زیربناهای این کشور هستند.

 

نماینده عربستان همچنین مدعی شده بود: عربستان که توانایی‌های خود در قطعیت و یاری رساندن به برادران را ثابت کرده است، برای کمک به ملت سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

ناظران این ادعای عربستان سعودی را اعلام حمایت بیشتر عربستان از گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه و سایر کشورها می‌دانند./994/ب102/د

ارسال نظرات