۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۵۶۷۷۱
مفتی مصر:

هیچ کشوری از خطر تروریسم در امان نیست

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر خواستار افزایش علم علمای دین در پیرامون رویدادهای جهان شد و خاطرنشان ساخت که مخدوش شدن چهره اسلام به صلاح جامعه بشری نیست.
شوقي علام، مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر، امروز در دیدار با امانوئل بن مشاور رییس جمهور فرانسه که در کاخ الیزه برگزار شد تروریسم را خطری جهانی خواند و گفت: وجود تروریسم برای همه کشورهای جهان خطر آفرین است و هیچ کشور و دولتی از اقدامات شنیع آنان در امان نیست.


وی اتحاد جهانی در راستای نابودی تروریسم را ضروری دانست و تصریح کرد: کشور‎های جهان باید هرچه سریعتر با یکدیگر متحد شده و به مبارزه با تروریسم بپردازند.


مفتی مصر از مخدوش شدن چهره اسلام به دست تروریست‎ها انتقاد کرد و گفت: مخدوش شدن چهره اسلام به مصلحت جامعه بشری نیست و باید به معالجه آن پرداخت.


وی حضور مسلمانان در کشورهای اروپایی و غربی را چشمگیر توصیف کرد و ادامه داد: مجامع غربی از مسلمانان در سمت‎های کلیدی و عرصه‎های سیاسی، اقتصادی و غیره استفاده کنند.


شوقی علام ادامه داد: علمای دین باید به علم روز مجهز و با خطرات و مشکلات پیرامون جهان اسلام آشنا شوند. زندگی راحت به همراه امنیت در جهان نیاز به عقاید و فرهنگ خوب دارد بنابراین علما باید در جهت اعتدلای فرهنگ مردم تلاش کنند.


وی قلع و قمع مردم بی‎گناه را برگرفته از عقاید فاسد دانست و خاطرنشان ساخت: اسلام هیچگاه بر اقدامات تروریستی و جنایتکارانه مهر تایید نمی‎زند. اقدامات شنیع جریان‎های تروریستی نشأت گرفته از عقاید فاسد است که سبب قساوت قلب و بسته شدن عقل و فکر آنان شده است./994/ب901/د

ارسال نظرات