۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۵۷۰۰۲
با سخنرانی نخست وزیر و رییس جمهور عراق؛

مراسم دوازدهمین سالروز شهادت آیت الله حکیم در بغداد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم دوازدهمین سالروز شهادت رییس فقید مجلس اعلاس اسلامی عراق با سخنرانی نخست وزیر، رییس جمهور، ناینده پارلمان و رییس جلس اعلای اسلامی در بغداد برگزار شد.
مراسم دوازدهمين سالروز شهادت آيت الله حکيم در بغداد آيت‌الله سيدمحمدباقر حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر حکیم رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور حیدر العبادی نخست وزیر، فواد معصوم رییس جمهور، سلیم الجبوری رییس پارلمان، وزیران، نمایندگان، علما، اندیشمندان، نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف، سفیران و شیوخ عشایر در دفتر حجت الاسلام سید عمار حکیم برگزار شد.

 

نخست وزیر: جنگ شایعات از جنگ مسلحانه سهمگین تر است

 

حیدر العبادی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهید محراب و همه شهدایی که در راه دفاع از مقدسات عراق به شهادت رسیدند را گرامی می داریم. آیت الله حکیم مسیر علمی و جهادی را ادامه داد تا اینکه به فیض شهادت نائل آمد.

 

وی بر لزوم تحکیم وحدت و تعمیق روابط میان گروه های سیاسی تأکید کرد و افزود: هنگامی که به مناطق جنگی می رویم خود را در برابر مجاهدانی که شبانه روز در حال دفاع از وطن هستند، کوچک می بینیم.

 

نخست وزیر عراق با اشاره به جنگ شایعه از سوی دشمنان تصریح کرد: جنگ شایعات به مراتب از جنگ مسلحانه سهمگین تر است و این مساله را می توان در خروج اهالی الانبار که به دلیل شایعه پراکنی مجبور به آوارگی شدند، مشاهده کرد.

 

العبادی از امنیت کامل بغداد و فراهم کردن امکانات لازم به آوارگان خبر داد و خاطر نشان ساخت: از داعش نمی ترسیم و به صدای فتنه گران گوش فرانمی دهیم و از جنگ نیروهای عراقی علیه تروریسم دفاع می کنیم.

 

وی اخراج داعش از عراق را بسیار نزدیک توصیف کرد و اظهار داشت که حقوق مجاهدان در آینده ای نزدیک پرداخت خواهد شد.

 

رییس جمهور عراق: استقبال از آوارگان مقدمه مصالحه ملی است

 

فواد معصوم نیز شهادت در راه حق را بسیار گرانبها خواند و تأکید کرد: آثار مجاهدت های شهید حکیم و سایر شهدا در سرنگونی دیکتاتوری و اتحاد ملت کاملا روشن است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 ملیون عراقی به دلیل جنایت های داعش آواره شده اند، ادامه داد: استقبال گسترده مردم در استان های مختلف، لحظه ای تاریخی به شمار می آید که می تواند مصالحه ملی را به واقعیت تبدیل کند.

 

رییس جمهور عراق بیان داشت: پیروزی هایی که نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش بدست می آورند، قدرت ما را به اثبات رسانده و کشورهای همجوار و دوست را به یاریمان برای ریشه کن شدن این بیماری فرامی خواند.

 

رییس پارلمان: مواضع نیروهای بسیج مردمی قهرمانانه و تاریخی است

 

سلیم الجبوری مواضع بسیج مردمی را قهرمانانه عنوان کرد و گفت: نیروهای بسیج مردمی، نظامیان و عشایر عراقی مواضع درخشان و تاریخی در جنگ با گروه تروریستی داعش از خود به نمایش گذاشته و تاریخ این مسائل را ثبت می کند.

 

وی بر لزوم حمایت از این نیروها تأکید کرد و افزود که به هیچ وجه نباید نسبت به آزادسازی مناطق اشغال شده شک و تردید داشت.

 

رییس پارلمان عراق مساله آوارگان الانبار را چالشی اساسی برای دولت دانست و تصریح کرد: دولت مرکزی می تواند از تدابیری که اقلیم کردستان برای پناه دادن به آوارگان استفاده کرد، الگو گیرد. لزوم داشتن ضامن برای ورود آوارگان به بغداد با هدف حفظ امنیت پایتخت و جلوگیری از ورود تروریست ها صورت می گیرد.

 

سید عمار حکیم: زمان ثبات عراق فرارسیده است

 

رییس مجلس اعلای اسلامی، عراق را کشور انبیا و ائمه و تاریخ و تمدن توصیف کرد و گفت: عراق در قلب معادله ای قرار دارد که منطقه بر اساس آن ساخته می شود. قطار تغییری که از بغداد حرکت کرد امروزه بازگشته تا عراق را به ثبات برساند.

 

وی افزود: نزاع کنونی در عراق نزاعی نهایی است چرا که وقت طولانی سپری شد تا وطن جدید ساخته شود و هم اکنون این زمان فرارسیده است. کشور را از لوث تروریسم و ظلم و انحراف آزاد خواهیم کرد و البته یاد گرفتیم که کشور با آرزو و سخن ساخته نمی شود بلکه به تلاشی واقعی و صادقانه نیاز دارد.

 

سید عمار حکیم بر لزوم پایان مواضع دوپهلو از سوی برخی جریان ها تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: عراقی های غیرتمند به ندای مرجعیت لبیک گفته و همانند سدی در برابر طوفات تروریسم و انحراف ایستادند. استوار قامتان بر خاک غلطیده و مادران داغدار پسرانشان شدند اما وطن و عقیده همچنان باقی می ماند./980/ب901/د

ارسال نظرات