۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۸۳۲
وزیر اوقاف مصر:

تروریست‎ها از کشورهای خارجی حمایت می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر خواستار حفظ اتحاد کشورهای عربی و اسلامی شد و تصریح کرد که تروریست‎ها از کشورهای خارجی حمایت می‎شوند.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، امروز در مصاحبه با روزنامه البیان امارات خواستار حفظ وحدت در بین امت‎های اسلامی و عربی شد و گفت: ما باید جهت تدوین یک منشور اخلاقی بر پایه رعایت حقوق شهروندی در کشورهای اسلامی و عربی تلاش کنیم. تدوین منشور حقوق شهروندی سبب حفظ پایه‎های کامل شهروندی، بین شهروندان و دولت می‎شود.


وی افزود: حفظ وحدت داخلی در همه کشورهای اسلامی مانند کویت، عمان، بحرین، اردن، عراق، موریتانیا، یمن و سودان بسیار ضروری است. کسی که به وطنش علاقه نداشته باشد و و کشورش را به دشمنان بفروشد خیانتکار است.


این عالم اهل سنت خاطرنشان ساخت: امت عربی احتیاج به وحدت کلمه دارد. مردم کشورهای عربی از درک و فهم سیاسی، فرهنگی و علمی بالایی برخوردار هستند و همه مسائل جهان را به خوبی می‎توانند درک و تحلیل کنند بنابراین باید سپاهی مشترک و واحدی را در برابر جنایت‎ تروریست‎ها تشکیل داد و از حیثیت، شرافت عربی و اسلامی دفاع کرد.


وی اقدامات تندورها و تروریست‎ها را به زیان اسلام خواند و تصریح کرد: تندروها و تروریست‎ها با اقدامات شنیع خود در کشورهای منطقه ضربه سنگینی به اسلام وارد ساختند.


محمد مختار جمعه ادامه داد: گروهای افراطی با هدف تفکیک امت اسلامی از کشورهای خارجی حمایت می‎شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات