۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۱۵۰

امام جمعه بیروت خواستار آغاز فوری گفت‌وگوی ملی در یمن شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت بر لزوم آغاز فوری گفت‌وگوی ملی یمن تأکید و تصریح کرد که تجاوز به یمن تنها شمار تلفات در میان مردم بی‌گناه را افزایش می‌دهد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، امم جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با تأکید براینکه راه‌حل بحران یمن در تخریب زیرساخت‌های این کشور نیست، خاطرنشان کرد: ادامه تجاوز تنها به کشتار شمار بیشتری از مردم یمن و ادامه یافتن بحران تغذیه و دارو می‌انجامد.

 


وی افزود: آغاز فوری گفت‌وگوی ملی در یمن با حضور همه احزاب و تحت نظارت بین‌المللی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. البته این نظارت باید از سوی طرفی بی‌طرف و دلسوز برای یمن باید صورت بپذیرد.

 


این عالم لبنانی بر لزوم اعتمادسازی از سوی جریان‌های سیاسی و مردمی تأکید و تصریح کرد: باید با کنار گذاشتن کینه و انتقام جویی در راستای از بین بردن نگاه‌های سلطه طلبانه از سوی احزاب مختلف تلاش کرد.

 


حجت الاسلام فضل الله در ادامه به انتقاد از بی تفاوتی برخی سیاستمداران نسبت به چالش‌‎های موجود در لبنان پرداخت و اظهار داشت که هر گروهی می‌تواند موضع گیری خود را دنبال کند اما باید بداند که این موضع گیری ها می‌تواند موجودیت همه را با خطر مواجه کند.

 


وی گفت: احزاب سیاسی باید فراتر از مصلحت‌های حزبی، طایفه‌ای و مذهبی بیاندیشند. ازسرگیری فعالیت‌ها و اجرای مصوبات پارلمان حداقل کاری است که احزاب سیاسی می‌توانند در راستای مصلحت این کشور به کار گیرند.

 

امام جمعه بیروت با تأکید براینکه ضاحیه جنوبی بیروت نیازمند اجرای یک نقشه امنیتی شدید است، گفت: این منطقه مانند همیشه پشتیبان مقاومت اسلامی و ارتش لبنان است و به هیچ وجه در مقابل دولت قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این باید برای ساخت و ساز در این منطقه و آبادانی ضاحیه جنوبی تلاش کرد./983/ب901/ک

ارسال نظرات