۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۱۹۴
امام جمعه نجف:

کُردها و اهل‎تسنن از طرح کنگره آمریکا سودی نمی‎برند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف، پیش نویس کنگره آمریکا را تلاش این کشور برای تجزیه عراق خواند و تأکید کرد که کُردها و اهل تسنن از این طرح سودی نمی‎برند.
حجت الاسلام شيخ حسين خالدي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ حسین الخالدی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، طرح کنگره آمریکا با هدف ارسال کمک های نظامی به کُردها و اهل تسنن به عنوان دو دولت مستقل را محکوم کرد و این طرح را بسیار خطرناک خواند.

 

وی گفت: این طرح درصدد ضربه زدن به عراق و مخدوش ساختن پیروزی های بدست آمده علیه تروریسم است. آمریکا با چنین طرحی در حال دخالت آشکار در امور داخلی عراق است و می خواهد این کشور را تجزیه کند.

 

حجت الاسلام خالدی افزود: برای تقابل با این طرح به وحدت گفتمان رسانه ای و ایستادگی همگانی نیاز است. نه کُردها و نه اهل تسنن از این طرح سودی نمی برند چرا که خطری برای همه به شمار می آید.

 

امام جمعه نجف بر لزوم تمرکز بر مناطق جنگی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: خبر جنایت ثرثار کاملا شایعه و بی پایه و اساس بود و داعش با این شایعه می خواست بر پیروزی های بدست آمده از سوی بسیج مردمی و نیروهای امنیتی سرپوش بگذارد.

 

وی هجمه علیه بسیج مردمی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: نیروهای بسیج مردمی با امکانات اندک توانستند کشور را از توطئه ای بزرگ نجات داده و عزت را به آن بازگردانند. دولت باید حمایت کاملی از بسیج مردمی داشته باشد و به خانواده های شهدا و مجروحان اهتمام ورزد.

 

حجت الاسلام خالدی تصویب قانون گارد ملی را برای سازماندهی بسیج مردمی خواستار شد و تصریح کرد: هجمه کینه توزانه علیه بسیج مردمی با هدف مخدوش ساختن دستاوردهای آنان صورت می گیرد.

 

امام جمعه نجف درباره ادامه حمله عربستان علیه یمن گفت: عربستان در جنگی بیهوده گرفتار شده و به دلیل سیاست های اشتباهش در منطقه شاهد نزاع داخلی است.

 

وی همچنین فرارسیدن روز جهانی کارگر را به کارگران عراق و جهان تبریک گفت و دولت را به اهتمام به این قشر فراخواند./980/ب901/د

ارسال نظرات