۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۵۸۲۲۷
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

محکومیت توطئه تجزیه عراق از سوی آمریکا و لزوم حمایت از رزمندگان

خبرگزاری رسا ـ خطیبان شهرهای مختلف عراق، پیش نویس کنگره آمریکا برای تجزیه عراق را به شدت محکوم کرده و ایستادگی همگانی در برابر این طرح را خواستار شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ زیاره الفرطوسی در خطبه های نماز جمعه میسان که در منطقه المجر برگزار شد، پیش نویس کنگره آمریکا درباره ارسال کمک های نظامی به کُردها و اهل تسنن به عنوان دولت های مستقل از عراق را به شدت محکوم کرد.

 

وی افزود: این پروژه آمریکایی به تجزیه عراق منجر می شود و ما به شدت با آن مخالفیم و از همه سیاستمداران می خواهیم در قبال این چالش ها و تهدیدها وحدت دیدگاه داشته باشند.

 

امام جمعه میسان تصریح کرد: مراجع تقلید ضامن امنیت جهان اسلام هستند و از پروژه های صلح آمیز آنان حمایت می کنیم.

 

امام جمعه کوفه: رسانه ها از انتشار شایعه خودداری کنند

 

حجت الاسلام هادی الدنیناوی در خطبه های نماز جمعه مسجد کوفه، رسانه ها را به دوری از انتشار شایعات بی پایه و اساس فراخواند و گفت: رسانه ها نباید یار ظالمان و علیه دشمنان باشند و به انتشار شایعاتی بپردازند که بر روحیه مردم تأثیر می گذارد.

 

وی ادامه داد: دروغ هایی که رسانه ها منتشر می کنند، روحیه رزمندگان پلیس و ارتش و بسیج مردمی را تضعیف کرده و از اراده آنان می کاهد.

 

امام جمعه بصره: تجزیه عراق به سه کشور از اهداف آمریکاست

 

حجت الاسلام سید عبدالله الجعفر در خطبه های نماز جمعه مسجد الشویلی منطقه زبیر بر لزوم اهتمام دولت و وزارت دفاع به رزمندگان تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: دولت و وزارت دفاع باید رزمندگان را در هنگام محاصره یاری کرده و تدابیر ویژه ای برای نجات آنان اتخاذ کنند.

 

وی ساکنان مناطق اشغال شده را به ایستادگی فراخواند و تأکید کرد: از جوانان می خواهم مناطق خود را ترک نکرده و در کنار نیروهای امنیتی به نبرد با تروریست ها بپردازند. خروج جوانان از شهرهای اشغال شده سبب هتک حرمت این مناطق شده است.

 

امام جمعه بصره پیش نویس کنگره آمریکا را توطئه ای خطرناک توصیف کرد و گفت: آمریکا می خواهد عراق را به سه کشور تقسیم کند تا این سه کشور با یکدیگر بجنگند و فتنه مذهبی را تدارک بیند که به جنگ جهانی سوم می انجامد.

 

امام جمعه ناصریه: ایستادگی در برابر پروژه آمریکا وظیفه ای همگانی است

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه مسجد شیخ عباس کبیر تصریح کرد: همه سیاستمداران باید در برابر پروژه کنگره آمریکا ایستاده و اجازه تحقق توطئه تجزیه عراق را ندهند.

 

وی افزود: همگان باید مواضع یکسانی در این باره اتخاذ کنند و از سوء استفاده سیاسی به شدت خودداری ورزند.

 

امام جمعه ناصریه از شورای شهر خواست خیابان های این شهر را با نام های شایسته نامگذاری کند./980/ب901/د

ارسال نظرات