۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۵۸۹۷۳
معاون پژوهشی پژوهشگاه معارج:

۱۵۲ اثر از آیت‌الله جوادی آملی با مشارکت ۸۰ هیأت علمی به چاپ می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه معارج با بیان این که مؤسسه اسراء با 260 اثر مکتوب و نرم‌افزاری در بیست و هشتمین نمایشگاه بین اللمللی کتاب حضور می­یابد، گفت: ۱۵۲ اثر از حضرت آیت‌الله جوادی آملی با مشارکت ۸۰ هیأت علمی از سوی مؤسسه اسراء به چاپ می‌رسد.
آيت الله عبدالله جوادي آملي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسراء نیوز، حجج اسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، علی روح‌اللهی معاون پژوهشی پژوهشگاه معارج و مصطفی امرایی رییس مرکز نشر بین‌المللی اسرا در آستانه برگزاری بیست هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست مطبوعاتی که در محل خبرگزاری اسرا برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های یکساله این بنیاد بین المللی در حوزه نشر پرداختند.

 

حجت‌الاسلام علی روح‌الهی، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم وحیانی معارج در این نشست خبری گفت: در حال حاضر 152 اثر از مجموعه آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی منتشر نشده است که باید در سال‌های آینده این مهم صورت بگیرد و پژوهشگاه خود را مکلف کرده این تعداد اثر باقی‌مانده را با 80 هیأت علمی و محقق به چاپ برساند.

 

حجت‌الاسلام روح‌الهی گفت: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج با سازماندهی حوزه‌های فعالیت پژوهشی خود در قالب پنج پژوهشکده قرآن و عترت، علوم عقلی، فقه و اصول، مطالعات فرهنگی و علوم انسانی، مطالعات اسلامی و فرهنگ عمومی و مرکز «تدوین متون درسی» درصدد است تا در راستای معرفی و ارتقاء توان دانش‌های اسلامی و جهت دادن آنها به سمت نیازهای عینی و واقعی جامعه اسلامی معاصر، با رویکرد اندیشه‌ها و آراء حضرت آیت‌الله جوادی آملی، گامی اساسی بردارد. تمام این پنج پژوهشکده، تعمیق دهنده علوم وحیانی هستند.

 

وی اظهار داشت: پژوهشگاه که رسالت تبیین، تعمیق، توسعه و گسترش علوم وحیانی را بر عهده دارد در گام نخست تدوین و تنظیم آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی را آغاز نموده و تاکنون 175 جلد اثر از ایشان منتشر کرده است که عمده این آثار در تبیین مباحث بنیادی این حوزه است و در گام بعدی مبانی اصول و سیاست‌ها تعمیق و توسعه این اندیشه است.

  

معاون پژوهشگاه معارج تصریح کرد: این پژوهشگاه در گستره دو دهه فعالیت علمی و فرهنگی و به منظور تحقق و بررسی مباحث بنیادی در حوزه علوم مختلف اسلامی خصوصاً قرآن‌پژوهی و عترت‌پژوهی، فلسفه، عرفان، کلام و نیز فقه مباحثی را در دستور کار خود دارد که می‌تواند هر یک به نوبه خود پژوهشی بنیادی و راهبردی محسوب شود که خود اندیشه‌های بلند اسلام و نظام اسلامی است.

 

وی گفت: در طی این دو دهه 175 اثر تولید شده که 140 اثر از آنها آثار مستقیم خود استاد است که تا سال 93، سی و پنج اثر و در سال 93، چهل اثر تولید شده است و در حال حاضر حدود یکصدهزار دست‌نوشته از استاد باقی مانده است.

 

حجت‌الاسلام روح‌الهی  اظهار داشت: در حال حاضر حدود 152 اثر از آثار حضرت آیت‌الله جوادی آملی هنوز باقی مانده است که باید در سال‌های آینده منتشر شود و پژوهشگاه خود را متکفل کرده این تعداد اثر باقی مانده را با 80 هیأت علمی و محقق به چاپ برساند./998/د102/ق

ارسال نظرات