۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۶۰۹
سخنگوی نیروهای نظامی یمن:

عربستان با جنایات خود نیروی تازه ای به القاعده بخشید

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی نیروهای نظامی یمن ضمن اعتراض نسبت به سکوت سازمان ملل و محکوم نکردن اقدامات جنایتکارانه آل سعود از تقویت نیروهای القاعده و تجدید قوای آنها به دست عربستان خبر داد.
غالب لقمان سخنگوي نيروهاي نظامي يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای نظامی یمن در سخنانی به ارتباط از پیش سازمان‌دهی شده عربستان با القاعده اشاره و تصریح کرد: دشمنی‌های آل سعود علیه یمن در گام نخست به تقویت القاعده و گروه‌های تروریستی فعال در یمن منجر شد.

 

وی افزود عربستان با اقدامات جنایتکارانه خود شرایط را برای تجدید قوای نیروهای تروریستی تابع القاعده فراهم کرد و با حمایت تسلیحاتی و مالی از این نیروها در حقیقت برای جنایات خود از آنها استفاده ابزاری کرد.

 

لقمان در ادامه به سکوت کشورهای عربی در برابر این تجاوز آشکار اشاره کرد و افزود: کشورهای که چشم خود را به جنایات آل سعود و کشتار مردم بی‌دفاع یمن می‌بندند و حمایت علنی آل سعود از تروریسم را محکوم نمی‎‌کنند، باید بدانند که آتش فتنه نیروهای افراطی و تروریستی دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

 

سخنگوی نیروهای نظامی یمن در ادامه با بیان اینکه تمام ادعاهای آل سعود مبنی بر کمک به یمن دروغی بیش نیست، افزود: آنچه را که عربستان آن‌را عملیات بازگشت امید نام گذاشته است در حقیقت زجرکش کردن مردم بی‌گناه یمن است و عربستان هیچ‌گاه به دنبال کمک به مردم یمن نبوده است و تنها در پی اهداف شوم استعمارگری خود است.


وی با بیان اینکه تجاوز و حمله جنگنده‌های سعودی به مردم غیر نظامی مخالف با قوانین بین المللی است، اظهار داشت: سازمان ملل متحد چشم خود را به نقض فوانین بین المللی فرو بسته است و آل سعود در پی حمایت و نفوذ ابرقدرت‌های استعمار گر مانند آمریکا دست به هر جنایتی می‌زند./1321/ب901/ک

ارسال نظرات