۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۹۹۷۲

همایش «تکریم دین اسلام» در برزیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پارلمان برزیل همایش «تکریم دین اسلام» را در شهر سائوپائولو برگزار کرد.
علماي برزيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پارلمان برزیل روز گذشته نشستی را با حضور علمای اهل سنت و شیعه به مناسبت روز جهانی تکریم دین اسلام برگزار کرد.


در این نشست که در شهر سائوپائولو برزیل برگزار شد، سفیران کشورهای عربی و اسلامی به همراه تعدادی از اعضای پارلمان حضور داشتند.


این نشست با تلاوت شیخ محمد البقاعی آغاز شد و همچنین فیدرالی و ادسون ریبیرو از اعضای پارلمان برزیل به ایراد سخنرانی پرداختند.


فیدرالی در این نشست بر ضرورت تکریم مسلمانان اشاره کرد و گفت: برزیل از کشورهایی است که بر زندگی مسالمت آمیز بین ادیان و فرهنگ‎های مختلف تاکید بسیاری دارد.


وی اقدامات تروریست‎ها در جهان را محکوم ساخت و تصریح کرد: اسلام دین رحمت و مهربانی است ولی جریان‎های تروریستی هجمه سنگینی علیه این دین به راه انداخته اند.


ادسون ریبیرو نیز استفاده علما از لباس‎های مخصوص ادیان مختلف در این کشور را حق آنان دانست و گفت: علمای ادیان مختلف در برزیل اجازه دارند که لباس‎های مخصوص خود در مکان‎های عمومی این کشور استفاده کنند.


ابراهیم الزبن، سفیر کشور فلسطین در برزیل طی سخنانی از پارلمان این کشور به دلیل برگزاری چنین نشستی تقدیر و تشکر کرد.


گفتنی است یک میلیون و پانصد هزار مسلمان در کشور برزیل زندگی می‎کنند. در این کشور بیش از 80 مرکز اسلامی و موسسه و 100 مسجد و مصلی وجود دارد. 60 شیخ به زبان‎های مختلف در برزیل مشغول تبلیغ هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات