۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۶۰۲۷۹
رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق:

مدعیان مبارزه با اشغالگری به دامان آمریکا پناهنده شده‎اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل تسنن عراق، برگزاری همایشی با حضور افسران ارتش حزب بعث و سیاستمداران مخالف نظام سیاسی کنونی عراق در پاریس به شدت انتقاد کرد.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در پیامی نسبت به برگزاری همایشی با حضور فرماندهان ارتش نظام دیکتاتوری صدام و نمایندگان گروه های مسلح اهل تسنن این کشور در پاریس هشدار داد.

 

وی افزود: اهل تسنن عراق امروزه در ضعیف ترین و خطرناک ترین دوران خود قرار دارند، بنابراین نسبت به چنین همایش هایی که با نظارت بیگانگان و با اهداف نامشخص برگزار می شود، شک و تردید داریم.

 

الملا تصریح کرد: بیم آن می رود پروژه ای که در سوریه اجرا شد در عراق به ویژه میان اهل تسنن پیاده شود؛ پروژه ای که سرانجام آن تجزیه و آوارگی و قتل شهروندان و تخریب تمدن کشور است.

 

رییس مجمع علمای اهل تسنن با اشاره به تشابه رخدادهای سوریه و عراق، ادامه داد: بحران ابتدا با برگزاری تظاهرات و تحصن و سخنرانی های طایفه ای آغاز شد تا اینکه برخی از شهرها در  اختیار داعش قرار گرفته تا خانواده های آن آوارده شوند.

 

وی خاطر نشان ساخت: پس از سرنگونی شهرها نوبت به بحث درباره اقلیم سنی و استقلال و در آغوش قرار گرفتن کسانی در دامان آمریکا رسید که در گذشته مدعی مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی بودند و با این ادعا به کشتار هزاران تن از شهروندان بی گناه عراقی به بهانه همکاری با اشغالگران پرداختند.

 

این عالم اهل تسنن در بخش پایانی پیام تأکید کرد: این افراد امروزه به واشنگتن می روند و حمایت و سرنگونی نظام سیاسی کنونی و سلاح را گدایی می کنند. اهل تسنن دارای نمایندگانی در پارلمان و دولت و استان ها هستند و نیازی به چنین مسائلی نیست.

 

گفتنی است برخی سیاستمداران سنی از برگزاری همایشی با حضور شخصیت های سنی فعال به همت عربستان و اردن در پاریس در ماه آینده خبر دادند. /980/ب903/د

ارسال نظرات