۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۶۰۴۸۸
در بیست هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب؛

رمان همسفر آتش و برف رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از رمان همسفر آتش و برف با حضور نویسندگان، خانواده شهدا و اهالی ادب و فرهنگ در سرای اهل قلم برگزار شد.
رمان همسفر آتش و برف رونمایی شد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، نعمت الله آرامی مسؤول انتشارات روایت فتح عصر سه شنبه ۲۲ اردیبهشت در مراسم رونمایی از رمان همسفر آتش و برف که در سرای اهل قلم برگزار شد با اشاره به انتشارات روایت فتح و حضور آن در نمایشگاه گفت: بیست عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر شده که انتشارات روایت فتح در رده های مختلف کتاب های خود را عرضه کرده و یکی از این رده ها، رده نیمه پنهان است.

 

وی در ادامه  در خصوص ویژگی های این کتاب گفت: این رمان درباره شهید سعید قهاری‌سعید است که اواخر سال گذشته از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ رسید،  و همچنین به خاطر خلق حماسه های شورانگیز به وسیله شهید، ویژه است، همچنین به جهت حضور همسر شهید پا به پای ایشان نیز حائز اهمیت است. باید به این نکته اشاره کرد که یکی از ممتازترین و بارزترین نوع زندگی، این نوع زیستن است. میزان دوام عشق و پایداری زندگی با خواندن این کتاب برما مشخص می شود.

 

وی تصریح کرد: این کتاب به خاطر قلم قوی فرهاد حضرتی شیرین نوشته شده، هرچند برای کار کتاب را مطالعه می کردم، اما بعد از چند صفحه متوجه شدم که نمی توانم آن را زمین بگذارم و همراه با آن خندیدم و گریه کردم.

 

آرامی افزود: طی این چند روز ذهنم درگیر ماجراهای کتاب بود و خاطره ما در روایت فتح پایبند به همان نقل های واقعی بود اما در این کتاب نویسنده از قلم داستانی خود برای بیان وقایع استفاده کرده است.

در ادامه این نشست فرحناز رسولی همسر شهید قهاری با بیان خاطراتی از آن شهید گفت: ما در ۸ شهر جابه جا شدیم و چند بار در پاوه و مریوان اثاث کشی کردیم و به طور متوسط اثاث کشی ما حدود ۱۶ بار اتفاق افتاد، وقتی شهید از نهاوند به کردستان رفت دیگر برنگشت. او ۳ سال فرمانده سپاه سنقر و بعد هم جوانرود بود و بعدها به ترتیب فرمانده سپاه پاوه، مریوان و سنندج بود. او در پاوه هم باید با ضد انقلابی ها و هم بعثی ها می جنگید. پس از آن جانشین لشکر ۳ در ارومیه شد ۹ سال هم جزو معاونت های شهید احمد کاظمی بود، او فرمانده کارهای برون مرزی بود و بعد از آن نیز فرمانده قرارگاه نجف در کرمانشاه شد.

فرهاد خضری،  نویسنده رمان با اشاره به وضعیت خاص آن دوران گفت: هم عراقی ها و هم کوموله های دموکرات به آن منطقه حمله می کردند و حتی امکان خرید یک کبریت نبود. زمانی از همسر شهید پرسیدم اگر به آن زمان برمی گشتید و می دانستید این سختی ها روبروی شماست، این زندگی را انتخاب می کردید و او پاسخ مثبت داد.

وی در ادامه افزود: شهید قهاری در امضاهای نامه خود، خودش را سرباز ولایت می داند. ما تمامی مصاحبه ها را خودمان گرفتیم چون معتقد بودیم که باید اسناد را داشته باشیم. متاسفانه کار بچه های محقق که سختی و گرما را تحمل می کنند، دیده نمی شود. انتشارات روایت فتح تنها جایی است که آرشیو تحقیق عکس و فیلم دارد و ما تلاش کردیم کتابهای این مجموعه همراه با سند باشد.

فرهاد خضری در پایان صحبت های خود بیان کرد: نیاز نسل جوان به دانستن این حقایق بسیار است. از سال ۷۶ که این کار را شروع کردیم آزمون و خطاهایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که باید محقق و نویسنده ما یک نفر باشد.

در ادامه این مراسم فرزانه مردی، محقق کتاب در خصوص چگونگی آشنایی با این شهید گفت: اوایل سال ۹۱ یکی از دوستانم این شهید را به ما معرفی کرد و نظرم جلب شد؛ بنابراین از ماه تیر تا آبان حدود ۱۴ ساعت مصاحبه ضبط شده با همسر شهید به دست آوردیم. البته در قسمت هایی ضبط خاموش بود و تنها به ایشان گوش می کردم.

لازم بذکر است رمان مستند «همسفر آتش و برف» با تیراژ 2200 نسخه و با قیمت 17000 تومان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شده است./817/پ202/ق

ارسال نظرات