۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۷۵۰
با حضور رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزیر سابق ارشاد و رییس حوزه هنری؛

آیین رونمایی از کتاب رسول مولتان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی، از کتاب رسول مولتان رونمایی شد.
کتاب «رسول مولتان»

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب رسول مولتان، با حضور دکتر غلامعلی حداد‌عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، محمد حسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، مریم قاسمی زهد، همسر شهید محمد‌علی رحیمی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، عصر چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزار شد.

حداد‌عادل با بیان این‌که سفیران انقلاب، همانند سفیران صدر اسلام عمل می کنند، گفت: تنها پانزده سال بعد از ظهور اسلام، آیین این دین مبین از مرز‌های عربستان عبور کرد و تا بخارا رسید، اما هیچ نشانی از سفیرانی که آیین اسلام را تا آن‌سوی مرز‌ها بردند در تاریخ باقی نمانده است و تنها نام دانشمندان و سراداران اسلام در حافظه تاریخ باقی مانده، امروز نیز سفیران انقلاب اسلامی همانند آنانی که در صدر اسلام به توسعه اسلام کمک کردند، عمل می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امثال شهید رحیمی نمونه‌ای از ده‌ها هزار سفیر انقلاب است که هجرت کردند تا پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان برسانند و با نثار خون خود در این راه، رسالت خود را به پایان ببرند.

وی با اشاره به این‌که، انقلاب اسلامی ما می‌تواند الگوی سایر انقلاب‌های کشور‌های اسلامی باشد، گفت: پیش از انقلاب، الگوی نوجوانان، انقلاب‌هایی همچون فرانسه، شوروی و یا کمونیستی چین بود، اما انقلاب اسلامی ما با تاثیر نگرفتن از انقلاب‌ها و با اتکا به درون، خیزشی عظیم با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد کرد.

حداد عادل افزود: از همان روز اول انقلاب، استکبار در مقابل حرکت انقلابی مردم ایستاد، زیرا آنها می‌خواستند جلوی حرکت انقلاب که مبارزه با ظلم و صهیونیسم بود را بگیرند و وقتی که نتوانستند مقابل این خیزش عظیم بایستند، با ترفند تفرقه و القای خطر انقلاب اسلامی و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی شروع به مانع تراشی کردند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن تقدیر از نقش همسر شهید رحیمی، گفت: شهید رحیمی یکی از شهدای انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها است که شهادت وی گواهی است بر مظلومیت انقلاب ما و وظیفه ما این است که با تکریم و شناخت این شهدا، راه آن‌ها را ادامه دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم، صفار هرندی ضمن اشاره به قدرت پیام، گفت: در بدو انقلاب، زمانی‌که امام رحمةالله علیه موضوع صدور انقلاب را مطرح کردند، عده‌ای با برداشت‌های نا‌صحیح، این صحبت امام را صدور فیزیکی انقلاب تلقی کردند ولی خیلی زود معلوم شد که این حرف‌ها بی پایه و اساس است و منظور امام صدور پیام انقلاب بود.

وی افزود: دشمنان انقلاب با ایجاد تنگنا برای سفیران انقلاب، آنان را تنها به جرم این‌که می‌خواهند پیام انقلاب را صادر کنند، حتی شهید می‌کنند، زیرا آنان از انقلاب ما کینه به‌دل دارند و هر‌چه‌قدر انقلاب ما توسعه بیشتری پیدا کند، این کینه توزی‌ها نیز بیشتر می‌شود.

در ادامه این مراسم، خانم قاسمی ضمن تشکر از کمک‌های آقای قزوه و همکاران ایشان در حوزه هنری برای کمک در انتشار این کتاب، گفت: خدا را شاکرم که فرزندانی به من داده که، تلاش می‌کنند تا راه شهید رحیمی را زنده نگاه دارند، برخی هم از من گلایه می‌کنند که چطور جرات می‌کنی پسرت هم راه شهید رحیمی را ادامه دهد، اما من به آنها می‌گویم تکلیف ما این است که تمام وجود خود را صرف انقلاب کنیم و اگر لازم باشد جان خود را نیز فدای رهبر معظم انقلاب می‌کنیم.

خانم قاسمی افزود: باید راه و منش افرادی همچون شهید رحیمی مکتوب شود و به نسل‌های آینده منتقل شود، زیرا من خود شاهد بودم که شهید رحیمی در همان بدو ورود به پاکستان و منطقه مولتان چه تاثیری بر اهالی آن‌جا گذاشت و با تلاش خود همواره سعی کرد جلوی اختلاف بین شیعه و سنی را بگیرد و میان آن‌ها دوستی برقرار کند.

در خاتمه این مراسم، آقای مومنی شریف و تنی چند از چهره‌های فرهنگی به صورت کوتاه به بیان دیدگاه‌های خود درباره این کتاب پرداختند./9598/پ202/ق

ارسال نظرات