۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۱۸۳
یکی از روحانیان اهل‎تسنن اندونزی:

رژیم صهیونیستی با حمایت از وهابیت درپی نابودی اسلام در اندونزی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مساجد نهضت علمای اندونزی به نقد جریان‎های مخالف وحدت در اندونزی پرداخت و خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی با حمایت از وهابیت درپی نابودی اسلام در اندونزی است.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد بایو، مسؤول نهاد مساجد نهضت علمای اندونزی عصر روز گذشته در هجدهمین نشست علمی که با هدف شناخت و نقد سلفیه در مرکز تخصصی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، به بررسی فعالیت‎های این نهضت پرداخت و گفت: نهضت علمای اندونزی با توسل به قرآن و احادیث نبی اکرم (ص) بر اصولی مانند اعتدال، عدالت، تعادل، تسامح و حرکت در مسیر صحیح اسلام استوار است.


وی به نقد جریان‎های مخالف وحدت در اندونزی پرداخت و خاطرنشان ساخت: شیعه و یا سنی بودن از دیدگاه نهاد نهضت علمای اندونزوی مهم نیست زیرا هر کس حق انتخاب دارد و آنچه را که بر به اصول حق و حقیقت است می‎تواند برگزیند. مذاهب اسلامی مانند شاخه‎های درختی هستند که در اصل به یک تنه بر می‎گردند.


محمد بایو، وهابیت، جریان‎های سلفی و تکفیری را مانند یک بیماری برای جهان و به ویژه اندونزی خواند و تصریح کرد که در سال 1996 میلادی از فعالیت‎ و برنامه‎های دارز مدت وهابیت آگاهی پیدا کرد لذا به مبارزه با آنان برخواست و با همکاری علمای ایران و اندونزی تا حدودی موفقیت‎های خوبی را به دست آورده است.


وی مساجد تحت پوشش و سرپرستی نهضت علمای اندونزی را بیش از یک میلیون خواند و ادامه داد: وهابیان با تلاش بسیار در اندنزوی موفق شدند که تعداد اندکی از مساجد تحت پوشش نهضت علمای این کشور ا مصادره و فعالیت‎های گسترده‎ای را انجام دهند ولی در این نهضت توانست در چند سال اخیر 200 مسجد را از چنگ آنان نجات دهد.


این عالم اهل سنت به جایگاه مساجد در اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد برای مسلمانان از جایگاه بسیار بالایی برخورد هستند به طوری که پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام با تشکیل مساجد توانست زمینه ایجاد دولت اسلامی را فراهم کنند بنابراین باید مراقب بود که این مساجد مسلمانان به دست وهابیت نیفتند.


وی تصریح کرد: وهابی‎ها در سال‎ها اخیر بیش از 40 انفجار انجام داده‎اند که اسناد و مدارک آنان در قالب یک کتاب با نام «وهابیت و کمونیسم دو برادر دو قلو متولد از یک شکم» در ماه شعبان به تهیه و تنظیم بنده منتشر خواهد شد.


مسؤول نهاد مساجد نهضت علمای اندونزی از نقش رژیم صهیونیستی در حمایت و پشتیبانی از وهابی‎های اندونزی پرده برداشت و ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل درپی تخریب اسلام و سلطه بر کشورهای اسلام جهت چپاول ثروت‎های آنان است.

 

محمد بایو خواستار ایستادگی مسلمانان در قبال نفوذ وهابیت به کشورهایشان شد و تصریح کرد: اگر داعش و جریان‎های تروریستی بر کشوری تسلط پیدا کنند به نابودی و جنایت می‎پردازند همان طور که عربستان را بلعیده‎اند.


وی وهابیت را دشمن اصلی اسلام خواند و خاطرنشان ساخت که وهابیت در سراسر جهان باید به سرعت نابود شوند./994/ب202/د

ارسال نظرات