۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۶۲۲۲۹

معرفی مجموعه کتاب شناسی «درسی که حسین به انسان ها آموخت»

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت سید و سالار شهیدان، انتشارات آستان قدس رضوی بخشی از کتاب های حوزه بزرگسال خود در راستای بازشناخت سیره این امام همام را به علاقه مندان پیشنهاد و معرفی می کند.
درسي که حسين به انسان ها آموخت

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این انتشارات در راستای تحقیقی اهداف خود مبنی بر نشر کتاب های ارزشمند دینی و اعتقادی و همچنین ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتب متعددی را با محوریت سیره ائمه معصومان علیهم السلام و به ویژه امام حسین علیه السلام به عنوان الگو و اسوه مقاومت به چاپ رسانده است که از آن بین تعدادی جهت مطالعه معرفی می شود.


کتاب «درسی که حسین به انسان ها آموخت» کتابی با محوریت تبیین فلسفه قیام کربلا به قلم سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد است که تا کنون پنج نوبت از سوی انتشارت آستان قدس رضوی تجدید چاپ شده است.

 

این اثر علاوه بر این که به تبیین فلسفه قیام کربلا و نهضت خونین 72تن شهید والامقام می پردازد، جوانان را با فرهنگ دینی و حماسه های مذهبی شکل گرفته در طول تاریخ آشنا کرده و آنان را در مسیر تازه ای از شناخت سیمای آسمانی سومین امام معصوم، حسین بن علی علیهما السلام قرار می دهد.


کتاب «حدیث کعبه و کربلا» گزیده ‌ای از مصباح الحرمین در قالب سه بخش است که توسط «مولی عبدالجبار بن زین العابدین مشکوئی» نوشته و سید جواد طباطبایی آن را گردآوری، تصحیح و تحقیق کرده و به نشر آن را در سال 1386 و قطع وزیری به چاپ هشتم رسانده است.


این کتاب، گزیده‌ای از مصباح الحرمین در قالب سه بخش عمده شامل مکه مکرمه و زیارتگاه ها و عبادت های مخصوص به آن، درباره مدینه منوّره و زیارتگاه ها و مختصری درباره شام و فلسطین و تاریخ آن و همچنین تطبیق و مقایسه‌ای است بین ویژگی های مکّه و آنچه امام حسین علیه السلام انجام داده است، می شود.


«نیایش امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات» عنوان دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در راستای بازشناخت سید و سالار شهیدان است که علامه محمدتقی جعفری آن را به رشته تحریر در آورده است.


در این اثر که در سال 1392 برای هشتمین بار در قطع وزیری تجدید چاپ شده است، همراه با قلم علامه جعفری، با زبان امام حسین علیه السلام همراه می شویم و خود را به دست امواج آرامش ‌بخش مناجات می سپاریم.


کتاب «این حسین علیه السلام کیست؟» به قلم محمدجواد غفورزاده (شفق) از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی با محوریت امام حسین علیه السلام است که در سال 1392 به چاپ پنجم رسیده است.


این کتاب شعر که در قطع وزیری منتشر شده، با استقبال صاحبان‌نظران و دوستداران شعر و ادب آیینی مواجه شده است و می تواند آینه‌ای فرا روی عاشقان اهل بیت علیهم السلام قرار دهد.


علاقه مندان به تهیه این سری کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات