۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۸۱۳
نماینده پارلمان عراق:

حادثه 11 سپتامبر نمونه روشنی از بازگشت تروریسم به حامیان آن است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با محکومیت کشتار نمازگزاران شیعه در عربستان، محاکمه حامیان مالی و رسانه‎ای تروریست‎ها را خواستار شد.
شيخ همام حمودي، رييس کميسيون خارجه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون رییس پارلمان عراق در پیامی، حادثه تروریستی در نماز جمعه روز گذشته مسجد امام علی(ع) منطقه القدیح استان قطیف عربستان را به خانواده های نمازگزاران شیعه تسلیت گفت.

 

وی نسبت به خطر حمایت از تروریسم تکفیری هشدار داد و افزود: حامیان مالی و انسانی و رسانه ای تروریسم باید مورد محاکمه قرار گیرند. مسلمانان باید از توطئه های بیگانگان برای شعله ور شدن فتنه مذهبی در منطقه برحذر باشند و در دام تکفر منحرف و گمراهی که هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، نیفتند.

 

حجت الاسلام حمودی با اشاره به تأثیر حمایت از تروریسم بر امنیت منطقه، تصریح کرد: حادثه 11 سپتامبر نمونه روشنی است که درس مهمی برای همه کشورها مبنی بر بازگشت آتش روشن شده به سوی خودشان را در خود دارد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: توقف حمایت از جریان های تکفیری و تروریستی و محاکمه حامیان مالی و نظامی و رسانه ای آنان بهترین اقدام ممکن است. تروریسم را نمی توان در یک منطقه منحصر دانست.

 

وی علما را به محکومیت تفکر تکفیر و کشتار مسلمانان نمازگزار فراخواند و تأکید کرد: علما بخش بزرگی از محکومیت این اندیشه را برعهده دارند. همه کشورهای اسلامی باید در محاکمه تکفیری ها و حامیان آنها اتفاق نظر داشته باشند و قوانین ممنوعیت این اقدام را صادر کنند.

 

عضو هیأت رییسه پارلمان عراق در پایان، شهادت این نمازگزاران را به خانواده های آنان تسلیت گفت و تأکید کرد که عراق حرص فراوانی برای ثبات منطقه و وحدت ملت ها دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات