۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۷۷۰
سازمان ملل :

مصر طی 4 ماه گذشته فقط 5 روز گذرگاه رفح را باز کرده است

خبرگزاری رسا ـ دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل "اوچا" اعلام کرد: مراجع مصری طی 4 ماه گذشته سال جاری فقط 5 روز گذرگاه رفح را گشوده اند.
غزه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل "اوچا" اعلام کرد: مراجع مصری طی 4 ماه گذشته سال جاری فقط 5 روز گذرگاه رفح را گشوده اند.

 

این نهاد بین المللی امروز دوشنبه 2015/6/1 با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد: « در این بازه زمانی فقط 5000 تن از این گذرگاه تردد کرده اند.»

 

در این گزارش می خوانیم:« این گذرگاه در نیمه دوم سال 2013 به مدت 97 روز بسته بود و تعداد افرادی که در سال مورد بحث از این گذرگاه تردد کردند در قیاس با افرادی که در سال 2012 از آن عبور کردند، در حدود 27 درصد کاهش یافت.»

 

در این گزارش تصریح شده است:« در سال 2014 فقط کمتر از 100 هزار تن از طریق آن از این گذرگاه عبور کردند.»

 

این نهاد بین المللی یادآور شد: « در پی حمله مورخه 24 اکتبر سال گذشته بیش از 30 تن از نظامیان مصری کشته شدند و این گذرگاه تا پایان سال گذشته بسته ماند.»

 

بر پایه این گزارش، انتقال بیماران فلسطینی از نوار غزه به بیمارستان های امری بسیار دشوار است و بیشتر به مساله مرگ و زندگی می ماند.

 

وزارت کشور فلسطین در نوار غزه پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت گذرگاه رفح ا سال 2009 تاکنون به پایین ترین حد تنزل پیدا کرده است. /982/د102/ک

 

ارسال نظرات