۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۶۴۸۷۲

مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس «ساختن جامعه‌ای با کرامت برای امام مهدی(عج)» به مناسبت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.
مراسم بزرگداشت ارتحال امام خميني در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «ساختن جامعه‌ای با کرامت برای امام مهدی(عج)» به مناسبت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با شرکت شماری از مسلمانان و علاقه‌مندان از شهرهای مختلف انگلستان برگزار شد و سخنرانان در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و تاریخچه قیام امام خمینی و همچنین آماده‌سازی یک جامعه شرافتمند برای ظهور حضرت امام مهدی(عج) سخنرانی کردند.

 

سخنران اول این برنامه حجت‌الاسلام شفیق هدی از فضلا و محققین مقیم کشور کانادا بود. وی ضمن اشاره به همزمانی و نزدیکی سالگرد ارتحال امام با مناسبت‌های ماه شعبان به بررسی جایگاه شیعیان در جوامع غربی پرداخت.

 

سپس حجت‌الاسلام‌ محمد حسین مختاری از فضلای حوزه علمیه قم و معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در خصوص دیدگاه‌های امام خمینی در زمینه وحدت بین مسلمین نکاتی را به استماع حاضران رساند.

 

دیگر سخنران این کنفرانس، امینه اینلوز، محقق، نویسنده و روزنامه‌نگار از کشور آمریکا بود. وی محور سخنان خود را بر موضوع اهمیت تعیین سرنوشت و استقلال در هویت مسلمانان اختصاص داد.

 

چهارمین سخنران این کنفرانس حجت‌الاسلام زید السلامی از فضلا و محققین مقیم کشور استرالیا بود.

 

وی ضمن تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی در دیدگاه امام خمینی یادآور شد که با وجود اختلاف مذهب بین مردم فلسطین که سنی هستند با شیعیان، امام خمینی تهران را به اولین پایتخت در دنیا تبدیل کرد که میزبان سفارت کشور فلسطین شد. به گفته این سخنران، کمترین میراث امام خمینی برای ما یک قانون اساسی اسلامی است که بر مبنای شرع و تعالیم ائمه (ع) تنظیم شده است.

 

سخنران پایانی همایش بزرگداشت امام خمینی، حجت الاسلام محمدعلی شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی انگلیس بود.

 

وی این کنفرانس را برنامه‌ای برای یادبود امام خمینی و برای تجدید عهد با حضرت صاحب الزمان (عج) معرفی کرد. وی با یادآوری موضوع کنفرانس یعنی «به سوی جامعه با کرامت» ابراز امیدواری کرد که این موضوع در طول ماه رمضان و تا ماه محرم و درتمام برنامه‌های آینده به عنوان موضوعی محوری مطرح باشد./980/ب102/د

ارسال نظرات