۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۹۴۴

هشدار گروه مشاوران کنگره آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ گروهی از مشاوران کنگره آمریکا هشدار دادند توافق هسته‎ای احتمالی با ایران به تقویت نفوذ این کشور در خاورمیانه می‌انجامد، اما در عین حال این توافق بهترین گزینه پیش رو است.
کنگره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه واشنگتن تایمز در شماره امروز خود در پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: اعضای کار گروه ویژه ایران، کمیته‌ای متشکل از مقامات سابق دولتی و کارشناسان هسته‌ای که به کنگره مشاوره می دهند، هشدار دادند توافق هسته‌ای که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا امیدوار است تابستان امسال به آن دست یابد، نفوذ تهران را در خاورمیانه تقویت خواهد کرد.

 

جو لیبرمن، سناتور سابق روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این (توافق هسته ای) از همه جهات یک فاجعه است. چیزی که ما الان ظاهرا از آن حرف می زنیم تعلیق زنجیره ای اکثر تحریم‌های اقتصادی است آن هم نه در ازای حذف یا پایان برنامه هسته ای تسلیحاتی ایران، بلکه در ازای نوعی محدودیت موقت این برنامه.

 

ایوان بی، سناتور سابق نیز تحلیل لیبرمن را تایید و در عین حال اذعان کرد اوضاع برای طرف های مذاکره کننده چالش برانگیز است.

 

این سناتور سابق دموکرات ایالت ایندیانا گفت: یکی از علل دشواری کار برای طرف های مذاکره این است که شما باید به بررسی ماهیت اساسی ایران بپردازید. آیا آنها اساسا این اراده را دارند که خود را تغییر دهند؟ در این باره کمی تردید وجود دارد.

 

ایوان بی گفت شاید صرفا گزینه دیگری جز توافقی که بر سر آن مذاکره می شود وجود نداشته باشد، یعنی توافقی که تحریم های اقتصادی ایران را اساسا در ازای تعلیق ده ساله فعالیت‌های هسته‌ای نظامی این کشور لغو می‌کند.

 

وی افزود: ما در زندگی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که گزینه‌های چندانی پیش روی مان قرار ندارد. این ممکن است یکی از آن موقعیت‌ها باشد.

 

بی در عین حال گفت: من فکر می کنم وضع کنونی بهتر از توافق نکردن است./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات